Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 Barn får lett høy feber, derfor har nok veldig mange hatt over 40 i feber som barn. Men jeg lurer på hvor mange det faktisk er som opplever å få så mye som 40 i feber som voksne. Det er nok ikke alle som opplever det. Den høyeste feberen jeg har målt i mitt liv var 39,8 i rektum. Så jeg vet ikke om jeg har hatt så mye som 40 i feber noen gang. Jeg vet at jeg har hatt to streker fra. Da var jeg 22 år gammel og hadde kraftig influensa.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 Jeg hadde streptokokker da jeg var 21, feber på 40,6 i rektum og CRP på langt over 200, visstnok høyeste prøvetaker hadde sett noensinne. Det var ikke spesielt godt, hadde frostrier så hele sofaen rista. Det er heldigvis ekstremt sjelden jeg blir så syk, veldig sjelden jeg får feber i det hele tatt.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 20. mai 2009 #3 Skrevet 20. mai 2009 2 ganger i voksen alder. En gang for ca 3 år siden når jeg hadde bronkitt og under fødselen til Adrian. Jeg våknet opp etter akuttks og ristet i krampe av "kulde".
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #4 Skrevet 20. mai 2009 To ganger i voksen alder, først med kyssesyken og for 2 år siden med en cyste i ryggen (tvillng som det gikk betennelse i)...Uff husker det enda, ubehagelig...((
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #5 Skrevet 20. mai 2009 Hvordan syntes dere det føltes å ha 40 i feber???
Gjest Skrevet 20. mai 2009 #6 Skrevet 20. mai 2009 Jeg har hatt det to ganger som voksen og en gang (over flere dager) som 15 åring, vet ikke om det teller som voksen i denne sammenhengen? Hadde brystbetennelse når jeg var 21 år og hadde født eldstemann, da var feberen på godt over 40. Så hadde jeg feber på 39.8-39.9 i høst som var pga kraftig halsbetennelse med streptokokker. Da jeg var 15 år hadde jg kyssesyken, ganske alvorlig og lå med 40-41 i feber i flere dager, da vurdere de å legge meg inn på sykehuset, men heldigvis gikk feberen ned av seg selv til slutt.
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 20. mai 2009 #7 Skrevet 20. mai 2009 I fjor sommer, hadde halsbetennelse- var over 40, men vet ikke nøyaktig- jeg var bare bortreist- crp var tett oppi 400, var innlagt på sykehus med intravnøs antibiotika i en ukes tid- føltes veldig rart og fjernt ja- men så ble jeg dopet ned også, så var vel en kombinasjon av dop og feber som gjorde meg fjern og bortevekk
Gjest Skrevet 20. mai 2009 #8 Skrevet 20. mai 2009 Var helt borte vekke og ekstremt slapp, var fysisk tungt bare å løfte armene, ville bare sove hele tiden, men om det var feberen eller bakteriene/viruset som slo meg så mye ut vet jeg ikke.
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 20. mai 2009 #9 Skrevet 20. mai 2009 har forresten hat 40 i feber flere ganger som voksen- alle gangene pga halsbetennelse- skulle jo opperere etter sykehusinnleggelsen i fjor sommer, men hadde akkurat testet positivt på graviditetstesten nopen dager i forveien da de ringte fra sykehuset og sa de hadde ledig operasjonstime til meg- så må vente til etter fødselen nå da- (som forøvrig skjer om 8 dager!!)
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #10 Skrevet 20. mai 2009 Ekstrem slapphet, sløvhet og huden føles veldig nummen og sår. Det svir hvis noen tar på meg liksom. Og jeg orker ingenting annet enn å ligge rett ut, ikke snakke, ikke spise..vondt i hodet.
Gjest Skrevet 20. mai 2009 #11 Skrevet 20. mai 2009 Har aldri hatt feber i det hele tatt som voksen jeg ; ) og er 30 år...
Himmel og hav Skrevet 20. mai 2009 #12 Skrevet 20. mai 2009 Har hatt det tre ganger som voksen. 1 gang pga brystbetennelse, 1 gang pga influensa og 1 gang pga en bakterieinfeksjon i armen. Jeg blir helt slått ut av høy feber, og ligger bare og sover og døser, og har helt vanvittige drømmer.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #13 Skrevet 20. mai 2009 Hatt det flere ganger jeg og heldigvis tåler jeg feber bra. Det høyeste jeg har hatt vet jeg ikke. Var litt syk før en lang reise, det forverret seg kraftig under reisen. Trodde nesten ikke jeg skulle overleve. Gikk rett til køys etter at jeg kom hjem og sov lenge. Målte termperaturen først da jeg våknet (og følte meg kaldere), da var den over 40. Den var nok en god del høyere på det høyeste. Like greit at jeg ikke visste hvor høy den var mens det stod på tror jeg.
Elvirra Skrevet 20. mai 2009 #14 Skrevet 20. mai 2009 Feberen har være oppe i 41 grader ,2ganger når jeg var 15-16år.For snart 3 år siden fikk jeg solstikk (trodde jeg skulle dø)da var den oppe i 40.5
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #15 Skrevet 20. mai 2009 2 ganger i voksen alder. Begge gangene under influensa. 40,1 og 40,2
Fire småtroll Skrevet 20. mai 2009 #16 Skrevet 20. mai 2009 Jeg har hatt det flere ganger faktisk.. En gang i forbindelse med lungebetennelse, og flere ganger i forbindelse med brystbetenelse. Når feberen blir så høy føler man seg virkelig dødssyk!
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #17 Skrevet 20. mai 2009 Ja, 40,5 med bihulebetennelse. Ante ikke at jeg hadde det og ble liggende en uke før noen skjønte hva symtomene var. Helt forferdelig sammensettning, feber og bihulesmerter.
Knotten & lille persille Skrevet 20. mai 2009 #18 Skrevet 20. mai 2009 Hadde 41 i feber da jeg fikk brystbetennelse etter å ha født min eldste. Forferdelig opplevelse som jeg håper at jeg slipper igjen. Var ekstremt slapp og helt i ørska.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #19 Skrevet 20. mai 2009 Jeg hadde 41.1 på 17. mai. Varte heldigvis ikke lenge, gikk raskt ned til 39 pluss etter at jeg fikk avkjølt meg litt.Var hos legen mandag og ble sykemeldt en hel uke, Crp på over 50.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #20 Skrevet 20. mai 2009 Du som skrev klokka 18.51, du som hadde 41,1 i feber på 17. mai - hva var det som feilte deg da? Det er bare 3 dager siden, herregud, hva har du gjennomgått nå nylig?? Jeg trodde nesten ikke man kunne ha 41 i feber som voksen uten at man havna på sykehus. Hvordan føltes det å ha så ekstremt høy feber? Hva var det som feilte deg da???
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #21 Skrevet 20. mai 2009 Jeg har. Da jeg gikk gravid og hadde infeksjon i kroppen. Ble lagt inn på sykehus.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #22 Skrevet 20. mai 2009 Har hatt det mange ganger. 2 av gangene hadde jeg lungebetennelse og resten tror jeg var halsbetennelse. Sist var i fjor sommer da jeg hadde halsbetennelse og 40,6 i feber. Får frostrier og svette tokter om hverandre og veldig vondt i ledd og muskler. Har faktisk fjernet mandlene en gang før, men nå sa legen at det har grodd ut nytt mandelvev og neste gang jeg får halsbetennelse må jeg ha ny opperasjon. Så man kan få halsbetennelse selv om man har fjernet de, og det kan gro nytt vev. Dritt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå