Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 Har fått lønnstrekk på jobb pga inkasso som gikk til namsmann og de ordnet trekk i lønn. Jeg hadde igjen en del tusen og betale da jeg gikk ut i perm og så gikk jeg etterhvert ut i perm uten lønn og da ble det ikke trekt noe selvfølgelig. Men nå kommer jo feriepengene og jeg lurer på om jobben kan trekke penger derfra sålenge det ikke har vært noe lønsstrekk på noen mnd? Men feriepenger er jo ikke lønn.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 Feriepenger er lønn!! Du får bare ringe lønningskontoret ditt å spørre, ingen her som kan gi deg et konkret svar.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #3 Skrevet 20. mai 2009 Det kan jo være noen her inne jobber på lønnskontor og vet reglene for dette.... Jeg vet ikke HI, men jeg mener heller ikke at feriepenger er lønn.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #4 Skrevet 20. mai 2009 Skattepenger er heller ikke lønn men staten kan f.eks fint gå inn å trekke av disse om man skylder penger... Vet ikke om det er forskjellig når det er annen type gjeld, men burde ikke din fokus være HI på å betale deg ferdig fortest mulig??? Og ikke å "snike" deg unna betaling ved å "skylde på" at det er feriepenger.... Og ja, jeg skjønner at det blir knagert økonomisk - men det skulle du vel strengt tatt tenkt på da du satte deg i gjeld og ikke gjorde opp for deg???
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #5 Skrevet 20. mai 2009 Du tar feil, staten har ikke lov å ta skattepenger.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #6 Skrevet 20. mai 2009 Enig med deg om man har trekk i lønn grunnet inkasso så burde man vel ikke ta ut perm uten lønn. Virker litt hensides på meg. DU har selv satt deg i den sitvasjonen HI så gjør opp for deg. Det blir ikke borte fordi du sniker deg unna en stund. Du gjør det vel bare værre.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #7 Skrevet 20. mai 2009 Om man har bidragsgjeld så miste rman ihvertfall skattepengene man har til gode. De går inn på dekning av bidrag.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #8 Skrevet 20. mai 2009 Unnskyld meg, men jeg spør ikke dere perfekte med nok penger om hvorfor jeg har vært så dum å satt meg i den situasjonen,men om feriepengene blir tatt. Jeg tok perm uten lønn pga fødsel, men da er jeg dum da altså som vil være hjemme med ungen min? eg begynner på jobb igjen om en liten stund og har fast jobb så de pengene jeg skylder blir trukket alikevel og det var bare noen få mnd igjen. Jeg sniker meg ikke unna da vet du. Gjør det heller ikke verre, ble fortalt på lønningskontoret at de begynner å trekke igjen når jeg starter i jobb igjen. Men det jeg altså lurte på er om feriepengene mine blir tatt, vet du ikke det så trenger du ikke svare når du bare er ute etter å slenge dritt alikevel.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #9 Skrevet 20. mai 2009 staten tar alt av skattepenger,om du skylder stat eller kommune penger,det vet jeg av egen erfaring. men av feriepenger vet jeg ikke,tror ikke jeg har vært ute for det før at de har tatt av feriepengene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå