Gå til innhold

Planleggingsdag i bhg. Bruker man feriedag? Eller kan man bruke av potten for syke barn`?

Anbefalte innlegg

Har ikke vært borte fra jobb pga syke barn i år, og til fredag er det planleggingsdag. HVordan er reglene? Bruker selvfølgelig ikke en sykt barn dag hvis dette ikke er lov, men hørte av noen av disse også kunne brukes på planleggingsdager i barnehagen...

Fortsetter under...

Annonse

hvilke "jalla" bhg har dere da? planleggingsdagene skal være satt på høsten. bhg kan ev søke om å flytte den om det er et kurs dem skal på eller noe..... men dette må gjøres i god tid før...

Ferie dag ev avspasering må man bruke på slike dager. det har jeg måtte gjøre iallefall.....

Jeg har absolutt ingen problemer med å bruke feriedag bare så det er sagt. Merker at folk blir irritert med en gang her inne. Det er ikke det det er snakk om. Jeg kan også bruke avspasering. Det er ikke det det er snakk om. NOen fortalte meg at sykt barn potten faktisk kan brukes bår man ikke har pass til barnet og det er det jeg spør om. Altså om det stemmer...

Vi har fått beskjed om noen planleggingsdager iløpet av året,men den som kommer nå på fredag var ikke på den listen..

det var forøvrig ikke den forje heller... sukk..

hang bare en lapp på døren hvor det stod...så nå har vi måtte planlagt hele uken på nytt siden mannen min har eksamen på fredag og jeg plutselig skal ha et ekstra barn hjemme...

Annonse

Du kan også bruke de dagene du refererer til ved barnepassers sykdom. Planleggingsdager er derimot ikke inkludert.

Jeg hadde klagd til bhg hvis det faktisk stemmer at dere ikke har fått vite om disse dagene i mer enn rikelig tid. Hos oss står de i årsplanen/kalenderen vi får ved bhgstart ved høsten. Likevel er det jo noen som er like overrasket når dagene kommer. Sier ikke at du er en av dem, altså, hehe.

Nå er det ikke alle som kan ta ferie når de vil. Om man jobber sånn som jeg (lærer) og min mann (noe tilsvarende) har man all ferie som fellesferie. En dag nå og da er ikke mulig.

De fleste arbeidsgivere er vel likevel litt greie, kanskje. Eller så kan man få velferdspermisjon eller ta barna med på jobb. Det gjør som regel vi.

Merker jeg blir litt irritert av å se på svarene her inne.

Et enkelt spm virker som om hun skal lure seg til noe..

Og dette gjelder ikke bare dette spm, var vel et lign innlegg for ikke så mange dager siden - som resulterte i flere innlegg av samma sorten.

Ferie, avspasering eller permisjon.... Man skal ikke bruke sykt-barn dager. Det er ikke lov! Og lite lurt.. Tenk om du trenger de 10 dagene senere... fra høsten el noe, vet aldri når man trenger de =))

Planleggingsdager skal fastsettes ved oppstart av nytt barnehageår, og disse skal fremgå av årsplanen for barnehagen. Imidlertid har ihvertfall barnehagene her i kommunen 2 kursdager i tillegg, og de fastsettes underveis. Her i kommunen har vi som praksis at de skal varsles 2-3 uker på forhånd, slik at foreldrene når å områ seg. Ellers er "sykt barn"-dagene til bruk ved barns eller barnepassers sykdom. Barnehager gjelder ikke som barnepassere i denne sammenhengen, og det er kanskje her noen roter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...