CaMeLiA ♥ er mamma til to ♥ Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 kjøpte noe som heter ovnsrens fra mr muscle, men så da jeg kom hjem at dette stoffet visst var både miljøskadelig, farlig å innånde og etsende (?!) i tilegg til at det stinker noe helt for j..... så jeg tør nesten ikke bruke det jeg! noen som vet om noe "snillere" å vaske i steke ovn med? hva bruker dere?
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 salmiakk og grønnsåpe blandet
magica og lille tryll ♡ Skrevet 20. mai 2009 #3 Skrevet 20. mai 2009 Leste et husmor tips i Allers: Sett en skål med salmiakk inni ovnen og sett på ovnen på 50 grader i 30 minutter eller no (husker ikke om den skulle være blandet med vann). Etterpå skal det bare være å vaske over med våt fille. Har ikke prøvd det selv altså, men tenkte jeg skulle gjøre det ved neste hovedrengjøring.
hallohallo- mor til 3 søte små Skrevet 20. mai 2009 #4 Skrevet 20. mai 2009 Jeg vasket ovnen i går. Da brukte jeg bare grønnsåpe, blandet med litt vann. Satte ovnen på ca 50 grader i 20-30 min. Etterpå var det bare å vaske av. Og så lukta det så godt av grønnsåpe etterpå i hele huset:)
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 20. mai 2009 #5 Skrevet 20. mai 2009 Man må ikke sette salmiakk i ovnen og sett den på, for dette skaper en veldig farlig gass.....har en vennine som gjorde det og hun klarte ikke puste i leiligheten en gang, hun var veldig glad hun ikke hadde barna hjemme for hun måtte sette opp alt som gikk ann å åpne...men grønnsåpe og ovnen på 50 grader funker kjempe bra...
manga Skrevet 20. mai 2009 #7 Skrevet 20. mai 2009 jeg bruker jif skurekrem og svamp.... vasker av med vann etterpå, blir skinnende rent :-)
magica og lille tryll ♡ Skrevet 21. mai 2009 #8 Skrevet 21. mai 2009 Oops.. beklager dårlig husmortips ang salmiakk i ovn, hadde som sagt ikke prøvd det selv, bare lest om det... :oP
Mamma'n til Emilie <3 Skrevet 23. mai 2009 #9 Skrevet 23. mai 2009 hvordan gjorde man dette? hva setter dere grønnsåpen i inni ovnen da? eller vasker dere ovnen med grønnsåpe og vann, så setter ovnen på, og så vasker igjen? huff, har vasket inni ovnen noenganger, men skal flytte ut nå, så tenkte jeg ville ha et supertips hehe..
CaMeLiA ♥ er mamma til to ♥ Skrevet 23. mai 2009 Forfatter #10 Skrevet 23. mai 2009 takker for mange tips!! endte opp med å vaske med et middel fra cilit bang eller hva det heter for komfyr og ovn. det funket bra, men jeg måtte skrape fastbrent fett av glass døra med skrapen for den keramiske toppen. vaske ovnen litt oftere? eh ja. hadde nok ikke følt meg helt trygg på saliakk inni der, men grønnsåpe skal jeg prøve neste gang:)
Gjest Skrevet 23. mai 2009 #11 Skrevet 23. mai 2009 vaske stekeovn er bare noe av det verste.På den vi hadde før som jeg måtte vaske brukte jeg alltid jif skurekrem,ingenting slår den!! Kjøpte ny for et par år siden og heldigvis fikk jeg overtalt mannen til å betale et par ekstra lapper for å få pyrolyseprogram:)så nå rengjør den seg selv!!
CaMeLiA ♥ er mamma til to ♥ Skrevet 23. mai 2009 Forfatter #13 Skrevet 23. mai 2009 står i bruksanvisningen at man bare skal bruke oppvask middel faktisk:) det så jeg nå etterpå. jaja, ren ble den iallefall. enig i at det er noe av det verste å holde rent. har også sånn selvrensende flater, men bare på sidene.. topp, bunn og dør må fremdeles vaskes. det var sikkert lurt å kjøpe hele ovnen sånn ja, jeg tenkte at vi ikke trengte det jeg, var jo ikke såå vanskelig å holde rent. hehe.. blir nok det neste gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå