Gå til innhold

ang temping og temperaturer.. noen som kan forklare? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har hørt at man MÅ ha høye temper når man er blitt gravid..

men når kommer disse høye tempene og hva er høye temper?

om jeg har hatt 35.9 i temp og så begyner det og holde seg på 36.3 og 36.4 er det da høy temp eller lav..

jeg skjønner ikke helt dette med hvordan man kan se at man er gravid med å tempe. er det noen som kan forklare alt sammen til meg?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg tempe ikkje sjøl, men kan prøve å forklare litt..hehe

Du har din kurve. Og etter el (tempen faller og stiger igjen) så ska tempen holde seg høg helt te over ikm. Har du temp som holde seg "oppe" te 18 dpo så e du høyst sannsynlig gravid, står det på nettet. Ka tempen e når den e høg, e vel ikkje så nøye i segsjøl. Så lenge den e holder seg på samme nivå som etter el. Tempen synker når mensen kommer. Men ka som skjer før el e ikkje så nøye. :) Håpe du forsto noe av det eg skreiv..hehe...

Skrevet

Før el er tempen lav. Feks 36.2 (det er veldig forskjellig)

Dagen etter el stiger tempen ca 0.5 grader, feks til 36.7.

Den skal holde seg høy frem til mensen kommer. Den varierer litt hver dag selvfølgelig. Noen dager er den på 36.8, andre dager på 36.6, men du ser at tempene er høyere enn før el.

Om du er gravid synker ikke tempen slik den gjør den dagen du får mensen. Når jeg våkner på morgenen på dag 12 etter el da jeg vanligvis får mensen, og så tar tempen, så er den sunket. Jeg vat da at mensen kommer den dagen. Hvis den fortsatt er høy krysser jeg fingrene og håper at spira sitter;)

Du må tempe en hel syklus for å vite hva som er høye og lave temper hos deg. Temp til samme tid + - 30 min hver morgen før du går ut av senga:)

Skrevet

Jeg bruker www.fertilityfriend.com, her bare plotter jeg inn temperaturen og så kommer det opp en strek når el er og grønn graf dersom tempen viser at jeg kanskje er gravid... anbefales. Du kan også få mail med "opplæring" i hvordan du temper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...