Gå til innhold

Man kan vel ikke ha brudd eller forstuing, uten...

Anbefalte innlegg

Skrevet

At det det blir litt hovent eller blått vel?

Var litt uheldig i går, mannen reiste seg, mistet litt balanse, tråkket bakover og fikk hele tyngden sin oppå vristen (oppsiden av foten, det heter vrist?) på ene foten min på en ganske forkjært måte. Gjorde dritvondt! Etter et par timer gav den verste verkingen seg, og jeg kunne/kan fint gå på foten og bevege alle tærene uten problemer. Har bare et ørlite blåmerke som knapt er synlig ovenfor lilletåen og foten er ikke mer hoven enn den har vært de siste ukene (vann i beina). Det jeg stusser over er at det fortsatt er ømt/vondt, en slags mild verking, og noen bevgelser med foten er småvonde. Kjennes ut som om jeg er full i blåmerker oppå foten og at noen innimellom trykker på dem. Men, dersom det hadde vært noe brudd eller forstuing, så hadde det vel vært mye mer vondt og tydelig, hadde det ikke?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg vet ikke helt ved forstuing for det har jeg faktisk aldri opplevd. Men da jeg knakk ankelen så var den 3 ganger så stor som den andre ankelen.. Det tok bare noen få minutter fra jeg tråkket over til den var så hoven. Så tror ikke du har noe brudd iallefall..

Så skal det sies at jeg hadde et kraftig brudd da, måtte operere. Så selvfølgelig kan det hende at du har bristet/forstuet noe..

Gjest Mylian blir trebarnsmor..
Skrevet

Jeg hadde et kraftig brudd i benet som gjorde at benet mitt sto rett opp og ut av foten, hehe.. Så sånn sett så man det jo godt.Men jeg var ikke hoven..

Ikke da jeg brakk kjeven heller.. Ingen blåmerker eller hoven..

Skrevet

Min eks svigerfar gikk rundt med brudd i et lite ben i ankelen i over en uke. Først da ble det litt blått , men hovnet ikke noe opp.

- Er du usikker er det vel best med en lege sjekk :-)

Skrevet

Hmm... Tror egentlig ikke det er brudd altså, i høyden en forstuing, men mest sannsynlig bare litt mørbanket. Har selv brukket foten to ganger og armen en gang, og mener bestemt å huske at det var mye vondere da, spesielt i armen, men husker ikke om jeg var blå og hoven ved fotbruddene mine (første gang var jeg bare 2,5 år også, men mamma sier hun ikke trodde det var noe før jeg nektet å gå på foten dagen etter, andre gang var jeg ca 10 år, og da var jeg litt hoven så vidt jeg kan huske), med armen ble jeg kjørt rett til akutten fordi de var redd for komplisert brudd, så der rakk det egentlig ikke å hovne opp noe særlig uansett.

Får se det an en dag eller to til, det er ganske vondt å trykke oppå foten, men jeg klarer jo fint å gå på den og alt, så det er vel sikkert ingenting.

Skrevet

På veldig generellt grunnlag - klarer du å stå/gå på foten er det lite sannsynlig at det er brudd... Selvsagt finnes det unntak til dette, men slik du beskriver det høres det ut som du har fått deg et saftig blåmerke som kanskje ikke er kommet til "overflaten" enda...

Annonse

Skrevet

Er noe sånt jeg også tror mest på, men ble liksom litt småbekymret siden det ikke var noe å se, men likevel såpass "vondt", så ville bare høre litt hva andre har erfaring med :-)

Takker for alle svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...