Gå til innhold

who

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ingen som har fått med seg det. Hva i huleste er det dere tenker på. Sammenligner det å amme som like naturlig som å pisse ofentlig etc. Jeg fikk mitt første barn i 1996, sikkert da de fleste av dere fortsatt var i bleier. Jeg bodde da i england og fødte han der. Når jeg var på cafe spurte jeg servitøren om jeg fikk amme der, alle gangene fikk jeg høre at jeg kunne gå på toalettet å gjøre det. Det gjorde jeg. De største butikkene med barneutstyr som f.eks mothercare hadde stelle og ammerom, det var kjempegreit og ganske koselig egentlig. Men det var slitsomt å gå på cafe og sitte i drittlukt mens de jeg var sammen med koste seg inne i cafeen. Så leste jeg at WHO sier det er en menneskerettighet å kunne amme der en kvinne kan ferdes. etter det har jeg ammet der jeg har vært. Ikke har jeg brukt noe teppe eller klut over hodet på baby, men jeg har endel ammetopper, men bruker ikke de alltid. Jeg har 4 barn, de har fått pupp akkurat når de trenger det, trenger nesten aldri å skrike for å få det. Jeg går og ammer noen ganger. De er mye mye mye viktigere en hva dere som mister apetitten føler....gammeldagse, slitsomme folk. Vi lever i en verden hvor vi ser kropp, sex, og barna vet hva dildo, analsex, trekant etc er før de er fylt 10, men å se ett bryst med ett barn på...åååå nei så uapetitelig...fysj. Det er bedre for neste generasjon å se at puppene er til andre ting en å bli sugd på av en mann, eller pult melom av en mann etc...for ja det har de sett når de er 12.

Barn som ikke behøver å skrike lenge, men har alltid den trygge, gode varme puppen når de treger den, har det aller best. Puppen trøster når de har vondt, metter og slukker tørsten, den gir trygghet. det lukter mamma, det aller beste på hele jord. En god start på livet.

Det er også så utrolig lettvint og praktisk og koselig også for meg. Jeg har gjort det beste for barnet mitt.

Så mye annet piss som liksom skal aksepteres, så er det å se en kvinne amme offentlig noe å gremmes over.

HUSK: DET ER EN MENNESKERETTIGHET Å AMME DER EN KVINNE KAN VÆRE, UANSETTHVOR DET ER. Ved å bortvise en kvinne som ammer der hun har lov til å være er brudd på menneskerettighetene.

Videoannonse
Annonse
Gjest yrild
Skrevet

Hei :-)

Er enig i at amming er kjempetrygt, naturlig og godt for barnet, men forstår ikke hvorfor man ikke kan ha et tynt sjal over puppen når man ammer midt i folks middagsspising. Det er jo overhodet ikke vanskelig for oss Mammaer son har med så mye stæsj uansett å ha med en ekstra gulpeklut til ammeskjerming. Jeg gjør dette ikke kun for andres del, men fordi puppene mine også er en privatsak og ikke noe jeg vil vise frem til alle (jada det er naturlig, men alle ser uansett puppene dine). Jeg ammer i og for seg overalt, men dekker meg til (ikke med burka, men med et tynt sjal). Må si at jeg synes det er veldig voldsomt å gå inn på en café der det sitter flust med Mammaer og flasher puppen, det drar veldig mye oppmerksomhet til seg kan man si... det finnes mange mennesker som ikke ser så mye pupp til vanlig (og selv om pupp i denne sammenheng er mat og noe naturlig er pupper også vakre og erotiske, selv med et diende barn på) og som blir satt ut av så mye vakker naken hud. Ser ikke problemet med å ta hensyn og vise litt bluferdighet.

Skrevet

Man må ta hensyn til andres bluferdighet. Det finnes helt fine ammetopper nå (f.eks. boob sine) som gjør at ammingen er diskret. Alternativet er selvsagt et sjal som en over her skriver.

Ellers - det er helt greit å amme de aller fleste steder, men man behøver ikke å provosere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...