Gå til innhold

vikar i adecco 2 måneder til. . Er 12 +0 i dag

lillebie på`n igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

om 2 måneds kan jeg tidligst bli tilbydt fast stilling i bedriften jeg jobber i. . da vil jeg være nesten 5 måneder på vei . . Klarer vel ikke skjule det så lenge . . Hva lønner seg å gjøre ?jeg blir garantert ikke tilbudt fast stilling når de får vite jeg er gravid . . Burde jeg sykemeld meg mot slutten av vikariatet ?får jeg sykepenger av nav da frem til permisjon ? Hva skal jeg gjøre ?har ikke råd til å stå uten jobb fra juli frem til terminen i desember . .

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i en liknende situasjon.. Har egentlig fått vikariat ut året, noe som passer utmerket, da jeg går ut i perm rundt julaften, men der jeg jobber er det mange som mister jobben pga nedbemanning. Det har heldigvis ikke rammet meg foreløpig. Tidligere i vår hadde jeg kontrakt ut juni, men pga at vi ikke ville slutte med prøveperioden vi var inne i, gikk jeg inn til sjefen og spurte om de ikke hadde bruk for meg lenger. Forklarte situasjonen med at jeg synes det var slitsomt å gå sånn fra mnd til mnd, og vente på nye forlengelser. Jeg visste også at de mest sannsynlig har veldig bruk for meg, og at de er fornøyd med det arbeidet jeg gjør. Dette resulterte altså i at jeg fikk forlenget til ut året, selv om det var 2-3 mnd til den daværende kontrakten gikk ut.

Det er jo verdt en sjanse? De kan jo ikke akkurat sparke deg (tidligere) pga dette enkle spørsmålet. Jeg fikk også positiv tilbakemelding etter dette spm, da jeg tydlig ga uttrykk for at jeg trivdes godt på arbeidsplassen.

Lykke til :o)

Skrevet

jeg har hatt denne samtalen med Adecco- men de er ganske nøye på at man skal ha jobbet 487 timer eller hva det var før jeg fikk gå over til fast.....huff slitsomt....ser liksom at folk på jobben legger merke til magen min....den har liksom kommet godt i det siste...går i tunikaer og det jeg kan for å skjule, men føler liksom at "folk vet" ....

nei jeg får bare holde ut da...

Skrevet

Du må ha vært i arbeid eller arbeidsledighetstrygdet 6 av de 10 siste månedene før permisjonsstart. Du har altså 5mnd i jobb, var du i jobb eller fikk arb.led.trygd før det? Dersom du ikke får videre engasjement men har krav på arbeidsledighetstrygd så får du foreldrepenger likevel. Pass på å sende inn kopi av alle lønnsslippene i tillegg til de månedene du får trygd så får du bedre utbetaling da de tar snittet av de 6 beste månedene. Videre kan man velge å begynne permisjonen inntil 12 uker før termin (selv om det er mer vanlig å begynne når man senest må, dvs. 3 uker før) Dersom du jobbet før den siste jobben så kan det lønne seg å begynne permisjonen før og heller får permisjonspenger tilsvarende lønnen din istedetfor ledighetstrygd som er ca.60% av lønnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...