Små Einsteins Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 vi startet prøvingen i fjord men det klaffet ikke så vi bestemte oss for å vente.Nå er vi klare igjen og har fått time til vanlig gyn i forhold til barnløshet.Fikk ikke time før i aug og har lyst til å prøve pergo nå.Spurte legen min ang pergo og hun sa at hun skriver ikke ut det bare gyn.Hva koster en privat gyn?får man pergo der?Har uregelmessig mens og ble ikke gravid på forrige prøveperiode som vi hadde.
blirjegsnartmamma Skrevet 19. mai 2009 #2 Skrevet 19. mai 2009 Jeg går til privat gyn, og det koster ca 300,- pr gang. Skulle nesten tro du skal til samme som meg, for der er det helt umulig å få time før august pergo kan jo alle gyn gi deg, men du må undersøkes først.. Derfor fastlegen som regel ikke skriver det ut uten videre.. Det er noen blodprøver og en ul som gjøres først - som regel. Prøv å stress ned, kos dere i sommer også kommer august før dere aner det.. Vi var på samme sted ifjor, bare at jeg bestilte time i juni og måtte vente til OKTOBER! Slapp av i sommer og ta et glass vin i sola
Små Einsteins Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. mai 2009 Takk for svar:) Vi har prøvd leeeenge tidligere og jeg tenkte masse på å bli gravid, så derfor har vi hatt 6mnd med pause for og få det litt på avstand.Kjenner jeg stresser litt noe man ikke skal gjøre men ikke lett;) har du fått pergo av gyn?
blirjegsnartmamma Skrevet 19. mai 2009 #4 Skrevet 19. mai 2009 Ja, jeg har hatt både enkel og dobbel kur som ikke hjalp.. Fikk ikke eggløsning.. Så jeg har ikke hatt eggløsning de siste 17 mnd som vi har prøvd - og heller ikke de 4 årene før det når jeg gikk på ppiller.. Nå har jeg resept på en trippel kur liggende i skuffen, men vet ikke om jeg skal bruke den.. Har fått vite at mannen har nedsatt kvalitet, så vet ikke om det er noe poeng.
Små Einsteins Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. mai 2009 Så trist at dere har prøvd så lenge uten at det har klaffet, får håpe det går veien snart:)Mannen til kusina mi hadde også dårlig sædkvalitet og de prøvde i 18mnd, han begynte på en hormonkur og da satt spiren kjapt.Lykke til iallefall:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå