Gå til innhold

Til dere som har gj.gått fryseforsøk

nr 2 gull i magen-juli 12

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Skal ha fryseforsøk i naturlig syklus på fredag. Har brukt crinone tidligere, festet seg 1 gang, men mistet. Dette er mitt 6. innsetting. Hva er deres erfaring med progestan vs crinone? Er det andre ting dere har tatt for at egget fester seg?

håper på svar og at jeg kommer inn hit igjen snart!!

Fortsetter under...

Jeg er på overtid nå med ei frysesnuppe i magen. :-) Ved mine forsøk har jeg kun brukt Crinone, så jeg kan ikke si noe om Crinone vs. Progestan. Det jeg gjorde ved dette forsøket som jeg ikke gjorde ved de andre er akupunktur. Hadde en runde like før og en runde like etter innsetting. Akupunktøren gav meg også en slags "pinne" med en eller annen rot, lignet en sigar, som vi skulle tenne på hver kveld og føre mot et spesielt punkt på ryggen i 10 min. Om dette var avgjørende for det lykkelige resultatet vil jeg aldri få vite, men jeg kommer ikke til å tørre å la være ved framtidige søskenforsøk.

Lykke til!

Jeg brukte Progestan ved fryseforsøk, ble gravid! Brukte for 1. gang Crinone i et mislykket forsøk i mars, følte Crinone var for mild, fikk så lite symptomer av den. Derfor ønsket jeg Progestan igjen nå i mai og bruker det nå (ICSI)! Jeg har lest at legene foretrekker Progestan ved fryseforsøk, og har også lest at den er sterkere, mer progesteron i den. Jeg har i hvertfall utelukkende tro på den! Lykke til! :-)

• 1 måned senere...

Hei Jeg har hatt 5 fryse forsøk...brukte progestan på mine første innsettinger, men gikk deretter over til crinone (etter de reglene som kom om at man ikke får dekt progestan)...ble ikke gravid på noen av innsettingene. Tror jeg tok en innsetting med progestan igjen (da man jo kan søke om å få dette dekt hvis crinone ikke har gitt resultat-og det ble dekt). Hadde egentlig tenkt å spørre om å få progesten ved dette forsøket også, fordi jeg hadde både bedre erfaring med dem(synes dem "sitter" bedre og følte at legen egentlig foretrakk disse (husker det var en av legene som var litt irritert over at nav ikke godtar progestan for disse har vist bedre effekt i følge forskning sa hun) men jeg glemte rett og slett å spørre etter å få dem i steden så jeg endte opp med crinone nå. Og endelig etter tilsammen 7 innsettinger er jeg blitt gravid:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...