negrø Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 Stemmer det at jeg kun får utbetalt 80% av feriepengegrunnlaget og ikke totaltsummen som kommer frem av lønnsslippen? Jeg fødte i slutten av feb og har 80% lønn i 54 uker. Neste mnd kommer feriepengene, men etter å ha sett foreløpig lønnsslipp for neste måned ser det ut som jeg kun får utbetalt 41000 kr og ikke 54000 kr, som det står på lønnsslippen (altså 80% av den totale summen). Stemmer virkelig dette? Har jo jobbet fullt hele forrige år for dette... Forstår at neste års utbetaling blir langt dårligere, men i år...??? Håper noen kan svare :-)
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2009 #2 Skrevet 19. mai 2009 Feriepengene du tjente opp i fjor skal du selvfølgelig få og ikke bare 80% av det.
Nov79 Skrevet 22. mai 2009 #3 Skrevet 22. mai 2009 Hei, Jeg skal ha i september og skal ha permisjon i 46 uker(nytt fra i sommer) med 100% lønn. Og jeg har snakket med nav og jeg får bare utbetalt 12 uker med feriepenger!! Og da tar de de 12 første ukene, så i feriepengene neste sommer blir som vanlig, men siden jeg er i permisjon til august 2010, vil jeg ikke får feriepenger i 2011 for mnd aug og ut året. Mener at siden du skal ha permisjon med 80% lønn, får du feriepenger for 16 uker. Dette fant jeg ikke mye om på nav sine sider, men du kan ringe 815 81 000 og spørre.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2009 #4 Skrevet 22. mai 2009 Hi begynte ikke i permisjon før februar 2009 og jobbet hele 2008 og skal selvfølgelig få utbetalt feriepenger som hun tjente opp i fjor i jobb. Og da skal hun ha hele feriepengegrunnlaget fra i fjor og ikke bare 80% av det bare for at hun i år har 80% lønn i permisjonen. De som får permisjonspengene utbetalt av arbeidsgiver får som regel feriepenger for hele tiden og ikke bare de første 12/15 ukene som man får om det er NAV som betaler ut pengene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå