Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Stemmer det at jeg kun får utbetalt 80% av feriepengegrunnlaget og ikke totaltsummen som kommer frem av lønnsslippen?

Jeg fødte i slutten av feb og har 80% lønn i 54 uker. Neste mnd kommer feriepengene, men etter å ha sett foreløpig lønnsslipp for neste måned ser det ut som jeg kun får utbetalt 41000 kr og ikke 54000 kr, som det står på lønnsslippen (altså 80% av den totale summen). Stemmer virkelig dette? Har jo jobbet fullt hele forrige år for dette... Forstår at neste års utbetaling blir langt dårligere, men i år...???

Håper noen kan svare :-)

Fortsetter under...

Hei,

Jeg skal ha i september og skal ha permisjon i 46 uker(nytt fra i sommer) med 100% lønn. Og jeg har snakket med nav og jeg får bare utbetalt 12 uker med feriepenger!! Og da tar de de 12 første ukene, så i feriepengene neste sommer blir som vanlig, men siden jeg er i permisjon til august 2010, vil jeg ikke får feriepenger i 2011 for mnd aug og ut året.

Mener at siden du skal ha permisjon med 80% lønn, får du feriepenger for 16 uker. Dette fant jeg ikke mye om på nav sine sider, men du kan ringe 815 81 000 og spørre.

Hi begynte ikke i permisjon før februar 2009 og jobbet hele 2008 og skal selvfølgelig få utbetalt feriepenger som hun tjente opp i fjor i jobb. Og da skal hun ha hele feriepengegrunnlaget fra i fjor og ikke bare 80% av det bare for at hun i år har 80% lønn i permisjonen.

De som får permisjonspengene utbetalt av arbeidsgiver får som regel feriepenger for hele tiden og ikke bare de første 12/15 ukene som man får om det er NAV som betaler ut pengene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...