mamma til tre prinsesserღ Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 Når jenta vår begynner i barnehage er hun 1 år. Hun ble født med klumofot og derfor lurer jeg på dette med tøying om morgningen når hun skal i bhg og jeg skal på jobb. Er det mulighet for å få pleiepenger for den tiden jeg bruker til tøying av føtter på morgningen? Vil jo måtte stå opp tidligere hvis jeg skal klare jobben til vanlig tid. Det er ca 20-30 min med tøying, men alt i alt tar det da ca 45-60min. Noen tips til hva jeg kan gjøre med dette om morgningen? Bhg vil tøye på dagen også tøyer vi hjemme igjen på kvelden før leggetid. Så det er morgningen som er "problemet". (for å rekke jobb o.l.)
temine Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 Hmmm....vet ikke, men en løsning skulle det jo finnes. En time ekstra hver morgen er jo en del, man skal jo ordne seg selv, barnet, frokost osv og. Blir mye tid tilsammen det. Snakk med legen dere har, han/hun burde vite dette. Skulle tro det er en løsnig i alle fall. Eneste jeg kan komme på utenom pleiepenger er å få til en avtale med rbeidsgiver om å starte en time senere hver dag, og bruke av sykt barn dager. Vi har utvidet rett til sykt barn dager, og har avtale med arbeidsgiver om bruk av halve dager osv. Når vi er på kontroll halve dagen slipper vi å bruke en hel dag osv. Sikkert ingen lett løsnig det heller da... Håper dere finner ut av det, og skriv gjerne hva løsningen ble:)
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #3 Skrevet 20. mai 2009 Jeg tror også at hjelpestønad kan være en mulighet for dere. På søknadsskjemaet skriver man opp all tid som går med til ekstra stell av barnet (må være detaljert, fordi et barn trenger kontinuerlig pleie uansett, sørg for å få med alt som er utenfor det vanlige).
Gjest biss med twins Skrevet 21. mai 2009 #4 Skrevet 21. mai 2009 Jeg tenker også hjelpestønad..får selv sats 2, jeg er hjemme med jenter på to og et halvt - minstejenta har ekstrem plattfot og hulfot og spiseproblemer ++ Jeg har jo ikke problemet med å rekke jobb da. Ring NAV og sjekk ut mulighetene, er ikke alltid så greit å få svar, men skader ikke å prøve:)
temine Skrevet 21. mai 2009 #5 Skrevet 21. mai 2009 Ja, hjelpestønad får du vettu, det skulle jeg tro i alle fall. Snakk med en sosionom på sykehuset dere får behandling på, så er de behjelpelige. Når jeg tenker meg om vil jeg tro de vet bedre hvordan det hele skal løses enn legen:D
mamma til tre prinsesserღ Skrevet 28. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 28. juli 2009 Får takke for svarene! Har vært uten internett en stund nå, og har ikke kunnet skrive. Vi har søkt om hjelpestønad - så da får vi bare vente og se hva svaret blir. Tar inntil 6mnd å få svar, så da får vi vel svaret noen dager før det har gått 6 mnd. Har fått innvilget utvidet sykedager. De kommer godt med når vi må på sykehuset. Skal skrive her når jeg får svar på hjelpestønad! Er spent på svaret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå