Gå til innhold

Hva med disse guttenavnene da?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Johan Herman: Johan Herman Wessel tenker jeg med en gang. Litt pompøst kanskje?

Herman - fint.

Edvard Johan - Liker begge navnene og kombinasjonen fungerer jo - det blir vel bare Edvard i dagligtale i så fall?

Gustav Martinius - Flott navn. Synes også Gustav står veldig bra alene!

Tidemann - tobakk....

Erik Andreas - greit, men kjedelig.

Annonse

Edvard Johan liker jeg nok best av de doble.

Av enkle er Håkon favoritten.

Ellers liker jeg godt Gustav og Erik. Andreas er fint, men kjenner så mange som heter det.

Johan Herman er egentlig greit, men syns ikke det er fint med navn som rimer, hadde gått an på brødre, men ville ikke valgt det som dobbelt navn.

Broren til morfar het Håkon Johannes, et litt langt navn, men ganske fint syns jeg (han brukte bare Håkon da, når 6 barn har doble navn, så blir det litt mye å holde styr på)

Johan Herman - Johan er fint, men ikkje den heldigaste kombinasjonen

Herman - Usikker..

Edvard Johan - Flott!

Gustav Martinius - Martinius er kult!

Tidemann - Utruleg tøfft, men kanskje for sært?

Erik Andreas - Fin kombinasjon

Håkon - Nydeleg

Viss eg hadde vore deg ville eg gått for Håkon Johan eller helst Håkon Johannes, nydelege namn. Sistnemnde er eit alternativ her;-)

Annonse

Jeg liker dem i denne rekkefølgen:

Herman - helt nydelig og står godt alene.

Tidemann - kjempe stilig og alt for lite brukt

Gustav Martinius - som du sikkert merker så liker jeg ikke dobbeltnavn men jeg liker Gustav veldig godt og Martinius også klang de godt sammen.

Erik Andreas - Erik er pent, mens Andreas har jeg ikke sansen for. Sammen ble det litt vestkant sossete spør du meg.

Johan Herman - tung kombinasjon, pluss at Johan ikke er særlig pent.

Hadde ikke dere egentlig bestemt dere?

Vi har bestemt oss, og ombestemt oss, flere ganger - nå er vi rett og slett litt blanke... Er liksom ingen guttenavn det sier "pang" med! Mannen har egentlig alltid tenkt at han skulle få en sønn som het Philip eller Felix, men nå har jo disse navnene blit så populære at han ikke kan tenke seg dem likevel... Har prøvd å finne litt lignende navn, men vanskelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...