Marianne87 Skrevet 19. mai 2009 #1 Del Skrevet 19. mai 2009 Har hatt hyperemesis i hele svangerskapet (er nå i uke 31) og lagt på meg veldig lite (1kg kanskje). Var også undervektig i utgangspunktet så har ikke all verden å gå på. Har fått god oppfølging og babyen min har vokst normalt hele veien.. Ligget jevnt på ca - 3% vekstavvik... I uke 29 oppdaget de plutselig på ultralyd at babyens vekstavvik hadde økt fra - 3% til - 15 %.. De sa at - 15 % ikke var enormt mye og at vi bare skulle følge godt med. Kom tilbake nå 10 dager etter altså i uke 31 og da hadde vekstavviket steget til - 22 %. De har sjekket blodgjennomstrømning osv og alle prøvene ser bra ut bortsett fra at jeg har lagt på meg lite gjennom svangerskapet... Er det andre som har opplevd økende vekstavvik og har de funnet årsaken?? De er nå veldig usikre på om det er helsen min som utgjør det eller om det er noe annet som er galt...Er jo som de sier ekstremt sjelden babyen ikke tar næringen den trenger fordi mor ikke får nok næring. Har også fått en helt frisk gutt på 3490g for 1,5 år siden. Den gang hadde jeg også hyperemesis.. Skal inn om 2 dager for å få mer svar på hva vi skal gjøre videre... Babyen er bare ca 1200g nå (skulle vært ca 1700 g) så de vil ikke ta henne ut enda... Noen som er satt igang pga vekstavvik og i hvilken uke?? Var barnet friskt? Takk for alle hjelpende svar! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140127671-noen-som-kan-hjelpe-meg-litt-erfaringer-med-vekstavvik/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR0705 Skrevet 22. mai 2009 #2 Del Skrevet 22. mai 2009 Hei Marianne87. Babyen min var også liten i forhold til normalen. De sjekket gjennomstømningen til morkaka og den var normal. Jeg fikk svangerskapsforg og ble lagt inn på sykehus i uke 28+2, i uke 29 måtte de ta han ut med hastekeisersnitt. Da veide han 990 gram. Normalt tror jeg var 1300?? Det de fant ut på meg var at morkaka var veldig liten og at den var "gammel". Jeg ble forklart at morka hadde en levetid på 42-43 uker. Men vet ikke hvorfor det skjedde med meg... Er jo ikke sikkert at det er noe galt med deg... Og målingene kan være uriktige... Har flere venninner som har fått høre at babyen er liten, men når babyen har kommet ut har det vært en normal vekt og str... En liten trøst er kanskje at det er ikke vekta som er viktig når de kommer ut, men hvor sterk babyen er. Det fikk jeg vite når min baby på 990 gram kom til verden. Han er en frisk krabat heldigvis. Men skjønner VELDIG godt at du er bekymret. Kose deg med baby i magen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140127671-noen-som-kan-hjelpe-meg-litt-erfaringer-med-vekstavvik/#findComment-140146000 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå