Gå til innhold

tre dager på overtid, snart mamma til 3, lengde på fødsel nt tre?=)

Mor til tre sjarmtroll=)

Anbefalte innlegg

dette er noe jeg lurer veldig på.

hvor lang tid tar denne fødselen, jeg eeeeer så spent på denne siden de andre to kom i styrtfart. min jordmor sier jeg skal ringe føden med en gang jeg kjenner noe siden jeg bare brukte 1 time på min siste. det kan da umulig gå noe kjappere denne gangen???

samboeren min har også fått opplæring på hva han skal gjøre om vi ikke når føden. og han er livredd for at jeg skal føde i gangen eller noe. det er jo det jeg tenker, det er jo trossalt en bra motstadsdyktig kanal som skal kunne utvide seg så barnet skal komme ut.

jeg vil jo si at jeg har vært veldig heldig med mine fødsler så langt, den første varte i 2,5 timer og den andre som sagt bare en time. jeg sa til samboeren min i går at vi kan tenke helt feile veien, at vi er så forberedt på at det skal gå så fort men så kan det jo ta flere dager for alt vi vet. min søster brukte 25 minutter på nr to, men hun hadde ikke rier før hun skulle begynne å presse. moren min brukte 1,5 timer på barn nr en.

Så jeg lurer på, hvordan har deres erfaringer med fødsel nr tre vært i forhold til de andre to?

Fortsetter under...

Tror du skal reise kjapt til sjukehuset når du kjenner d er gang i d ja:)Mi første tok d 7,5 time fra jeg kjennte noe til hun var ute..Nr 2 20 min..Nr 3 30 min.Da jeg ventet nr 4 sjekka jordmor åpning en gang i uka fra uke 36.i uke 37 uten å ha kjendt noenting så hadde jeg 4cm åpning.Hun tok da og tøya og rota litt for å fremprovosere d...Masa meg til å få sove på sykehuset den natta og våkna kl 2 av at noe var på gang.Jenta blei født 3 timer senere.Er ganske nervøs nå denne gangen for at d blir en styrtfødsel til så vi har utstyret klar om d skulle skje

Mener du 1 time fra veer/vann startet/gikk til babyn var ute?

Om du har hatt slik fødsel, skal du ikke se bort fra at du kan sitte på do å tisse for plutselig høre noe som plasker og skriker i do.

Totalt så hadde jeg rier en god stund, men fra det var full åpning til babyn var ute så tok det med:

Nr.1. 7 min, 2 press og hun var ute.

Nr.2. 1 min, 1 press og jeg dro han ut selv.

Nr.3. 1 min, 1 press og hun var ute (forløpet på henne var j**** vondt. den minste av dem alle, prematur)

Nr.4 ligger i magen mange, mange mnd til håper jeg

• 2 uker senere...

jeg har bare to enda... har nr tre i magen og følger spent med her..

min første fødsel tok 5,5 timer

min andre tok 1 time ig 20 min fra jeg merket noe til lille gutt var ute.

med nr tre så er jeg redd jeg ringer ambulanse når jeg kjenner noe... har en time til sykehuset... vet ikke om jeg tar sjansen på å ta bilen...

Nr 1: Fra de skikkelige veene startet til hun kom tok det ca 4-5 timer

Nr 2: ----------------------------"------------------ han kom tok det 1,5 time

Nr 3 Holdt på hele natten med tullerier, som i og for seg kom regelmessig, men som ikke tok seg opp. Lå på sofaen i stua og ble så lei til slutt, at jeg reiste meg opp og begynte å legge sammen litt tøy! DA kom det for fullt, dro på sykehuset og fødte 30 min senere

Jordmor sa at nr 3 godt kan være "en liten luring" det vil si at det kan ta litt tid. Men jeg har en viss følelse av at hadde jeg brukt de timene på å rusle litt rundt hadde det nok gått mye mye fortere. De satt nok ikke skikkelig i gang siden jeg bare lå på sofaen..hater å føde på natten skjønner, så ville vente til dag gry! :)

Men du skal nok passe deg litt, du som har hatt to kjappe fødsler tidligere!

masse lykke til :)

Annonse

Har fått klar beskjed av sykehuset om å komme med en gang jeg kjenner det minste ynk i ryggen etter to raske fødsler og full åpning uten rier. Noen av oss modner full åpning uten å kjenne det, så da får vi være obs.

Jeg er heldig og bor 7 minutter fra sykehuset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...