¸.·´¯`·.¸><((((º> Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 Jenta mi på 13 måneder har så gule tenner!! Det vil si; de tennene som kom opp mens jeg ammet henne, er hvite, mens de som kom opp etterpå er virkelig gule i forhold. Fortennene viser tydelig dette - halvparten, altså nederste del av øvre fortenner er hvite, mens det som kom ut etter ammeslutt er gult. De er rett og slett tofargede! Noen som har opplevd det samme ?
Gjest Skrevet 19. mai 2009 #3 Skrevet 19. mai 2009 Hørtes snodig ut..Har hun eller du brukt medisiner som kan ha forårsaket dette?
¸.·´¯`·.¸><((((º> Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. mai 2009 Nei, eller jo, hun fikk antibiotika i 6 dager da hun var 8 mnd, men ellers ingenting. Jeg har ikke tatt noe annet enn vitaminer og omega. Er det noe jeg kan ha glemt...? Huff, håper ikke det er noe jeg har gjort! Det jeg kan tenkte på, er at hun nesten ikke drikker melk. Hun liker det rett og slett ikke. Hun får kesam, ost, litt biola, men det kommer nok ikke opp mot den halvliteren som anbefales til små barn.
Gjest Skrevet 19. mai 2009 #5 Skrevet 19. mai 2009 Det er ikke din feil,det var ikke slik ment!!Enkelte typer antibiotika ka gi misfargede tenner på foster om mor bruker under garviditet.Og noen kan gi d på babyer,men husker ikke hvilke. Ta en tur til tannlegen for sjekk (gratis).Vi var med vår i dag,har belegg på tennerne enda vi pusser og pusser,det var barne tannsten.Jeg hadde engstet meg,så godt å få sjekket:) Lykke til:)
Gjest Skrevet 19. mai 2009 #6 Skrevet 19. mai 2009 Jeg har noen brune tenner. De har alltid vært misfarget. Tannlegen sier det kommer av at enten hadde mamma høy feber mens hun var gravid med meg, og anlegget for tennene ble dannet, eller så hadde jeg høy feber mens jeg var liten baby og tennene ble dannet.
Faen Skrevet 20. mai 2009 #7 Skrevet 20. mai 2009 Jeg lurer også... Gutten vår på 1 år og 10 mnd har plutselig nå fått litt gule tenner. Han drikker myye melk, både kumelk og rismelk. Han har nettopp gått på en antibiotikakur, kan det ha noe med saken å gjøre tro? Vi pusser tennene hans hver kveld med fluorfri tannkrem.
Gjest Skrevet 20. mai 2009 #8 Skrevet 20. mai 2009 Rart,i går svarer jeg her i tråden og i dag pusser jeg tennene som holder på å komme på lille på 9 mnd,og ser da tydelig gult oppe ved tannkjøttet.Det som kom tidligere er hvitt,rart.Har fått antibiotika for ei stund sia:(
Gjest Skrevet 23. mai 2009 #9 Skrevet 23. mai 2009 Hei.Har du vært hos tannlegen med lille din?Jeg venter på time med min.Googler litt om det,og blir bare bekymret:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå