Månefeen ♥ Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 Skal vi ha oss en oppdattert overtidstråd da jenter? Hvordan er formen? Jeg er -1. Kjente på en del stikking i underlivet igår, idag har jeg skikkelige murringer.. hmmm... Venter i spenning! Er ikke lei av å være gravid, men gleder meg utrolig mye til vi kan holde tuppa i armene! Prøvde noen kjærringråd for noen uker siden, fikk bare maserier. Nå er det kanskje på tide å gå gjennom listen med råd igjen? Næh, tror babyen kommer når den selv er klar..
Tilde mai -09 + spire okt -10 Skrevet 19. mai 2009 #2 Skrevet 19. mai 2009 ER -4 i dag og begynner så smått å bli litt utålmodig. Formen er bra, går to turer hver dag(helt siden permisjonen startet) siste uka har vi hatt sex hver dag, men ingen tegn til at noe skjer. I følge menstermin er jeg - 8 og den er jeg egentlig 99% sikker på selv, men blir alikevel ikke satt opp på noe overtidskontroll før 14 dager etter UL termin. Tenker vel som deg Cecilie at ungen kommer når den er klar, men desto lenger det går desto mer utålmodig blir jeg gitt;) Lykke til i allefall;)
Vero85 Skrevet 19. mai 2009 #3 Skrevet 19. mai 2009 Slenger meg på her jeg.. Jeg er NULL i dag, men det er ikke noe tegn til at noe som helst skal skje i nærmeste fremtid;(;( Jeg lengter og venter så masse nå... Jeg hadde mens termin den 13.Mai, så det er jo en stund siden.. Jeg har lav blpdprosent som tærer veldig på kroppen, og bekkenløsning fra helvette... (kommer av en skade i ryggen). Så nå kan jeg ikke ligge i sengen mere enn 3-4 timer om gangen... Håper virkelig babyene våre kommer fort som *****
Frk Vims Skrevet 19. mai 2009 #4 Skrevet 19. mai 2009 -4 dager i dag, og litt motløs egentlig. Alle maser og her er det like rolig. Formen er egentlig ok, men de siste dagene er virkelig beina blitt tømmerstokker - ubehagelig. I tillegg er jeg på kanten til svangerskapsforgiftning, så det blir mye ekstra i fht kontroller. Vil helst slippe å settes i gang også, selvom jeg kanskje kunne mast meg til det. Gruer meg fremdeles til selve fødselen, selv om jeg er veldig klar for å bli meg selv igjen! Gleder meg til å trille vogn sammen med de andre ungene - uten at det gjør vondt alle steder selv i snegletempo!
Ettervinterkommervår Skrevet 19. mai 2009 #5 Skrevet 19. mai 2009 Hei dere andre! Jeg er -6 i dag og rimelig lei ja... I dag er første dagen i løpet av hele svangerskapet at humøret rett og slett er dårlig. Jeg er sliten, lei, irritert, trøtt, utolmodig osv. Har hatt masse maserier/kynnere, men er redd de ikke har hatt noen effekt og at jeg kommer inn på føden med 1 cm åpning etter flere døgn med rier/maserier slik jeg gjorde forrige gang. Begynner nesten å tenke at denne ungen aldri kommer ut. Håper bare at fødselen starter av seg selv og at den blir kortere enn den forrige som varte i 23 timer fra jeg kom inn på klinikken (med 1 cm som sagt-etter 1 1/2 døgn med rier). Er rett og slett møkka lei av stor mage, slitne bein, andpusten kropp og klær som ikke passer... Men men, får holde motet oppe med tanken om at lillebror er kjært ønsket, og det er jo begrenset hvor mye lenger jeg kan gå nå da... Lykke til til dere alle, kan tenke meg at dere alle kommer til å få før meg ;-) Noen fra Bergen her forresten? Som ikke ble skremt av min lille utblåsning her... ?
Månefeen ♥ Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 19. mai 2009 Bergen her ja:) Så deilig å høre andre syte litt også!!! Dette er min aller første dag med dårlig humør også "6 dager over og UTOLMODIG". Jeg har vært i temmelig godt humør og upåvirket av hormoner før idag.. Jeg er jo bare -1, men jordmor, legen og et par jordmødre på KK mente jeg kom til å få noen uker før termin, så tiden har blitt ekstra lang. Mensmurringene jeg hadde og kynnerne som jeg trodde skulle bygge seg opp er nesten borte nå. BLÆÆÆ! Magen er så tung å drasse på, klarer nesten ikke reise meg opp uten at det strekker skikkelig nederst i magen og bekkenet låser seg. Babyen har sagt "klaaaar" og "feeeerdig".... sitter å venter på "gå!!" Dere, jeg har faktisk pusset bunadssølvet, to sølv lysestaker og sølvtøyet mitt idag... Det trengtes egentlig ikke, men bare fordi jeg må ha noe å gjøre..
eplepeple Skrevet 19. mai 2009 #7 Skrevet 19. mai 2009 I hear that. Magen er kjempe tung å drasse med seg. Jeg har skura huset i dag....3 dager på overtid 12 dager over i følge menstermin....bahhh...må ha noe å gjøre ja. Og alle kjerringrådene resulterer kun i tøyserier. Har harr det 1 uke nå. I dag startet de kl. 09 og er der enda. Kommer 2. hvert minutt og er ganske ubehagelige. Åååå som jeg ønsker å føde. Helt seriøst: ønsker smertene velkommen med åpne armer. Det er jeg vel ikke alene om? he he.....
Ettervinterkommervår Skrevet 19. mai 2009 #8 Skrevet 19. mai 2009 Nei jeg trodde faktisk ikke jeg skulle komme til det punktet at jeg BARE VIL FØDE! Men men, den iveren forsvinner vel med første ordentlige rie :-) Jeg håper og håper hver dag nå, tenker at han må jo komme i natt, men neida... Har fått time til overtidsvurdering på mandag, men vil jo helst at det skal sette i gang av seg selv... Håpe håpe håpe
septemberpiken Skrevet 19. mai 2009 #9 Skrevet 19. mai 2009 -6 her også, og så lei at jeg kan spy... jeg har virkelig ikke lyst til å være gravid lenger!!! Men etter en natt med dårlig søvn og en dag med vond kropp er det lett å bli litt motløs. Jeg håper selvfølgelig hele tiden at noe skal sette i gang, men det er ikke første gang jeg har det sånn som nå, så blir like skuffet hver gang det ikke skjer noe mer. Har mistet troa på at noe skjer før jeg er 14 dager over termin, og synes det er tunge dager nå...
Ettervinterkommervår Skrevet 20. mai 2009 #10 Skrevet 20. mai 2009 Er du her enda Shimi? Og dere andre? 7. dagen på overtid i dag og det begynner å bli kjipt dette her... Sa til samboer nå før han dro på jobb at i dag skal jeg unne meg noe nytt, ut og kjøpe noe for å få tiden til å gå... Hvilket han ikke var helt begeistret for! (litt stram økonomi for tiden, pusser opp) Men pokker heller, i dag skal jeg shoppe! Så lenge pusten og bena orker... :-)
Tilde mai -09 + spire okt -10 Skrevet 20. mai 2009 #11 Skrevet 20. mai 2009 Har ikke skjedd noe her i natt heller. Det er skikkelig skuffende å våkne opp uten at noe er i gang natt etter natt. Innbiler meg liksom at fødselen skal starte på natta... 5 dager på overtid nå og skal straks til jordmor på kontroll, noe som egentlig bare er bortkasta, ikke vil hun skjekke modning, ikke vil hun strippe, hun har ikke ultralyd og sist sa hun at hun kom ikke til å bestille overtidskontroll på AHUS før 29 mai, altså 14 dager på overtid. Så nå har jeg tenkt å krangle meg til å prøve å få det før. Har ikke lyst til å gå 1 og en halv uke til uten noen kontroll. Synes det hele er litt skummelt jeg.
manne86 Skrevet 20. mai 2009 #12 Skrevet 20. mai 2009 denne tråden likte jeg:)hehe deilig å se at det er flere som er over, alle jeg kjenner som har hatt termin med meg har født alt!!!så i dag har følelsene virkelig svinget fra ekstrem gråt til latter...orker snart ikke mere jeg altså, i tillegg fikk jeg vite i går på ul at hun lå som stjernekikker, enda en ting å engste seg over, tenkte jeg da!!huff men skal bli satt igang på mandag så da er det hvertfall en ende på dette!!!
Månefeen ♥ Skrevet 20. mai 2009 Forfatter #13 Skrevet 20. mai 2009 Jeg sitter her enda... sliten og dritta lei!! Har skikkelige mensmurringer som kommer og går, men i flere timer er det helt stille. Tar meg et bad hver dag for å prøve å slappe av, belastning av magen og bekkenet har tatt helt av, men klarer søren meg ikke slappe av Begynte å grine i badekaret nettopp, nesten desperat etter å slappe av. Mistet helt motet å nå gidder jeg snart ikke føde heller.. Nå kan hun bare bli der inne for alltid!!! Får flere meldinger på mobilen hver dag "har det skjedd noe??" å det gjør meg enda mer lei! Føler meg litt slem som ikke gidder å svare, men de skal få en mms når tulla er i armene! Har gitt opp å logge meg på msn, får med en gang masse meldinger om hvordan det går og om det skjer noe snart.. Skal låne krykkene til min mor som jeg kommer med på legetimen på fredag, skal GNI det inn at jeg er tung og sliten.. Blir uansett satt igang før neste helg, men kanskje jeg kan fremskyne det til mandag om ikke noe skjer i helgen nå??? Manne86: Du er så heldig som blir satt igang, er det fordi du er langt over termin? Ærlig talt, jeg er stort sett alltid i godt humør... skal mye til for at jeg er i sånn humør som jeg er om dagen!
manne86 Skrevet 20. mai 2009 #14 Skrevet 20. mai 2009 jeg er 6 dager over i dag...alle blir vel satt igang i uke 42!!hvis du ikke blir det hadde jeg krevd det!! jeg å er som regel glad og fornøyd, men i dag føltes det ut som verden raste sammen!!!har jo litt murringer og sånn, legen så jeg hadde 2-3cm åpning og var godt moden...MEN HVORFOR KOMMER HUN IKKE DA!
Månefeen ♥ Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #15 Skrevet 21. mai 2009 Hvordan går det? Noe på gang?? Spennende å ha noen å følge med på, avbrekk i ventingen:)
Tilde mai -09 + spire okt -10 Skrevet 22. mai 2009 #16 Skrevet 22. mai 2009 Her er det ikke skjedd noe ennå, men var en tur på sykehuset i dag og fikk en grundg sjekk, ed ctg, ultralyd og stripping. Legen fikk 2 fingre opp i livmorhalsen og sa at hun trodde det ikke var så lenge til nå Jordmor som jeg har gått til hele svangerskapet vil ikke strippe, så var sjeleglad da de på Ahus ville gjøre det;) Var litt ekkelt, og har blødd en del etterpå. Jeg og samboer skulle ha sex når vi kom hjem, men da jeg blødde ville han at vi skulle ringe føden igjen for å høre om det var greit, og jordmora der lo av oss og sa kjør på, så nå håper jeg dette setter igang noe, hvis ikke har jeg fått overtidskontroll på torsdag. Så da har jeg iallefall en dato og forholde meg til. Hvordan går det med dere andre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå