Gå til innhold

kjøp av størrelse

Anbefalte innlegg

Hei,

hvilken størrelse kjøper dere inn?

jeg har kjøpt inn litt i 56 (5 sparkebukser og en del bodyer ++++) og noe i 62, hørt at fleste gaver blir kjøpt i 62...

men... hvor lenge får en brukt 56? vet at dette er individuelt... men min baby ligger an til å bli ca 4 kg..

min mor meinte at str 56 fikk jeg brukt bare i 2-3 uker.....? og at jeg måtte kjøpe inn minimalt i 56 og heller mest i 62.....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140125695-kj%C3%B8p-av-st%C3%B8rrelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er jo så lur at jeg da har gitt bort alt baby-tøy i de minste størrelsene for "vi skulle jo ikke ha flere enn 2 barn." Hahaha.... vel ombestemte oss og venter nå nr 3. Og klær... ups.... gone!! Jeg kjøper str 50-56. De andre 2 som jeg har fått har vært små ca 3 kg og 47 cm lange. De har svømt i str 50 et par uker, så til dem kjøpte jeg faktisk også str 44! Men det passet kun en uke eller noe sånt noe. Sant som du sier, gaver som man får er stort sett i str 62, og noen få kjøper str 68. Så i de størrelsene kjøper jeg ikke noe enda. Holder meg til 50-56... regner med å bruke det et par mnd, før jeg går over på 62. De vokser utrolig fort til å begynne med, men det er ikke noe som er mer slitsomt en klær som er altfor store heller når de er så små. De vifter konstant med armer og bein, og med for store klær da, vikler de seg inn på de merkeligste måter.... hehe... Vet ikke om du ble noe klokere av dette men.... :) Det du stort sett trenger de første ukene er som du allerede har kjøpt, bodyer og sparkebukser++++

Hei,

takk for svar... jeg ble klokere jeg:) jeg også vil ikke at barnet skal svømme i klærne... så jeg tror nå at jeg har kjøpt rette størrelsene på klærne...:)

vart sånn i tvil etter praten med mor... mente at de ikke brukte så mye klær i starten, låg mest inntullet i teppe... og vips så kom 56 til å vere for lite... men nå skal det også vere sagt at min mor er "sparemor"... og ikke som meg som helst vil smykke på de fineste klærne med en gang:) jeg elsker å gå i buikken og kike på klær til golljet mitt:)

Jeg har kun kjøpt klær i 50 og 56.. jeg har to jenter fra før og alle kjøpte 62 og 68 i gave.. fikk sinnsykt mye i de str.

Mine barn har gulpet nye så jeg har trengt en del klær i de minstre str. og de har i alle fall hatt dem i 2-3 mnd.. og med 4 til i familien skal jo klesvasken gå rundt.. så da er det greit med litt skift i de minste str. også!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...