Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hva synes du lillesøsteren til Mathilde, Christian og Elisabeth bør hete?

AMÉLIE

Pappaen er halvt engelsk og halvt fransk, og i dag foreslo han Amélie. I Norge, Frankrike og England ville vi sakt "Ameli". Jeg liker det på alle språka. Minuset er bare at vi er redde for å hele tida måtte forklare folk hvordan vi sier det, og at det blir for fransk siden vi bor i Norge.

CECILIA

Da Mathilde ble født, valgte vi et ganske norsk navn, mens Elisabeth og Christian fikk ganske engelsk-inspirerte og internasjonale navn. Jeg har nå fått det for meg at vi bør velge et internasjonalt navn denne gangen også, og da dukket Cecilia opp i hodet mitt. Faren liker ikke kallenavnet "Cecci", så vurderer skrivemåten Secilia, Cesilia.

INGERID

Dette er et oppkallingsnavn vi egentlig skulle bruke på Elisabeth. Jeg synes det hadde stått fint til Mathilde sjangermessig.

JOSEPHINE

Jeg er ikke så glad i "Josef-assosiasjonen", men synes navnet er pent. Det er mannens favoritt.

SOPHIA

Sophia liker vi begge to, det er internasjonalt og vakkert. Men for ingen navnet med stor N.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140125432-5-navn-igjen-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Mener dere hadde Josephine som en favoritt i en annen tråd? Når jeg ser navnene på denne listen må jeg si at jeg synes alle er veldig fine, så det er vanskelig å velge.

Personlig synes jeg Amélie er nydelig. Tror ikke det er så stort problem med å forklare det, vi lever i en ganske internasjonal verden og mange har vært borti dette navnet. Jeg ville derfor valgt dette, med Ingerid på andreplass, det er pent og passer bra til søsknene. Liker også Sophia, men ikke velge dette hvis dette ikke er navnet med stor N for dere :-)

Annonse

Amelie er nydelig! Synes det er helt fantastisk. Men er usikker på om det passer så bra til navnene dere har på søskenflokken..

Synes Ingrid passer best til navnene dere har fra før, eller Sophia. Hvis dere velger Josefine - skriv det gjerne med F.. Blir så krunglete med ph! Ser fort ut som det står Josepine.

Cecilia er greit.. :-)

Synes Ingerid står best til søsknene sine navn. Amelie er veldig søtt utalt på norsk ihvertfall. Liker både Cecilia (vurdert det selv) og josephine (best med f, men ikke så viktig) . Liker sofie/sofia bedre enn sophia. Liker ikke skrivemåten dere velger for dette navnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...