Gå til innhold

Kjøpe Teutonia vogn fra tyske nettsider - ping pong

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vurderer å kjøpe en Spirit S3 fra en tysk nettside som heter http://www.pingpong-online.de

Jeg har funnet akkurat den vognen jeg vil ha flere tusen billigere enn i Norge, totalt 5500 med sportsvogn, hard bærebag og stelleveske.

Noen med erfaring? Oppfølging om feil, moms på varer fra tyskland ol?

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har akkurat bestilt den vognen derfra selv med ekstrautstyr- mye billigere enn i Norge. Det er 8-9 ukers leveringstid, så har ikke fått varene ennå.

Du slipper å betale 19 % tysk mva, og må bestale 25 % norsk mva istedet. Hvis du registrerer deg, ser du prisene uten tysk mva, og da er det bare å plusse på 25%. Det er ikke toll på barnevogner, men det kan tilkomme et gebyr for sjekk av pakken når den kommer til Norge.

Betaler du med kredittkort, får du 2 % ytterligere rabatt!

Jeg har lest noe om noen som ikke var fornøyde med reklamasjoner derfra, men antar at det er heller sjelden (det er ikke så mange som skriver at de er fornøyde og at alt gikk bra, i motsetning til de som er misfornøyde og sure/oppgitt av den grunn).

Jeg har også bestillt 2 Teutoniavogner m/utstyr der.

Har vært veldig fornøyd jeg også. Om noe skulle skje er det viktig å ringe dem og ikke sende mail. De er dårlige til å sjekke den og fremstår da som useriøse. Det er selvfølgelig dumt og dette har gjort at de har fått et frynsete rykte, feks her inne.

Fikk selv trøbbel med et hjul, ringte dem og forklarte situasjonen. De sendte meg 4 stk nye. Syntes det var god serivce da disse faktisk koster nærmere 1000 kr til sammen.

Betalte selv:

Pris på vogn m/ utstyr (som registrert bruker)

+ 25% moms

+ 160 kr i frakt

+ 200 kr i fortollingsgebyr ( ikke toll, men arbeidet de tar for å behandle pakken)

Har som sagt bestillt 2 ganger og har vært fornøyd.

Man må jo belage seg på å ta telefoner og snakke engelsk om noe skjer. Mange vegrer seg for dette og man kan selvsagt ikke bare levere den på lokalbutikken om noe skjer.

Så det er ikke for 'alle'.

• 2 uker senere...

Hadde bestemt meg for å kjøpe fra tyskland men så begynte jeg å sjekke på Finn og der finner man jo vogner som kun er brukt noen mnd. til halv pris.... Altså ennå en tusenlapp å spare. Men der det verdt det??? Er jo litt stas med helt ny vogn til helt ny bebiss.

Er vogna brukt et par måneder bare så ser den jo ny ut.. du tenker ikke på det faktisk, og folk tror at du har kjøpt ny vogn :-) Du trenger ikke å si at du har kjpt den brukt på finn ;-)

Men det lønner seg å kjøpe en som selger har kvittering på slik at du har garantien da, ellers kan du like gjerne kjøpe en ny i Tyskland. Der har man tre års garanti på Teutoniavogner, og de fleste er ganske greie hvis det skjer noe og sender deler..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...