Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er riktig? 2 eller 6 minutter på full gnu i mikroen?

Har hele tiden satt mikroen på 6 minutter hver gang jeg skal sterilisere, men så leser jeg et innlegg her inne der det står at det holder med 2 minutter. Kommer dette an på merke sterilisator, eller er det det samme?

Og er det meningen det skal være masse vann igjen i sterilisatoren etter steriliseringa?

Fyller på 2dl (etter råd fra de jeg låner sterilisatoren fra ) og det er ikke langt unna at alt dette ligger igjen i bunnen når vi er ferdige med å sterilisere..

Skrevet

I bruksanvisninga til avent mikrosterilisatoren vi kjøpte står det 200 ml vann og 2 minutter

Skrevet

glemte å svare på det siste. Ja det skal være vann igjen!

Skrevet

wohopsi!:) har ikke bruksanvisning, i og med at vi låner den. Men det skrev jeg kanskje istad, hehe;) ellers kunne jeg funnet den og lest selv liksom:D

Ei på skravle sa at det avhenger av hvor kraftig mikroen er, at det er vanligst med 800kwh og at en da skal bruke 6min..

Skrevet

Hm, ser at linken bare fører til hovedsiden til philips.

Hvis du går til www.avent.com, så finner du lett fram til bruksanvisningen til microsteriliastoren.

Jeg har klippet og limt:

2 min. på 1100–1850 watt, 4 min. på 850–1000 watt, 6 min. på 500–850 watt.

Skrevet

Takker :)

Kom på istad at jeg kunne gå inn på avents hjemmeside og da fant jeg akkurat det du skriver her :)

Må bare finne ut hvor mange watt vår mikro er på, men regner med jeg må fortsette med 6 minutter ei stund til, hehe:)

Hvor nødvendig er det forresten å sterilisere korkene og de hvite ringene? jeg gjør det altså, men skjønner ikke hvorfor, hehe:D

Skrevet

Alle deler er jo i kontakt med melk og tut både før og etter måltid, så tror det er like viktig å sterilisere de delene. Tenkt hvor mye snusk som kan gjemme seg inni rillene på ringene da. Og når man først slenger boksen i microen er det jo lett å slenge med alt :)

Skrevet

sorry at jeg skrev "feil" lengre oppe. Skrev det som passa for vår micro jeg.....bra happyfreak rydda opp her!

Skrevet

Ja ringene må i allefall steriliseres! og korkene er jo i kontakt med melk, med mindre du tar de av før du har melk i flasken...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...