Gå til innhold

Et valg som ikke er enkelt..

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Da var vi gravid med nr 4!

Det er ikke en ønskesituasjon, vi har to store barn på 9 og 11, pluss vår lille på 10 mnd. fra før.

Jeg ammer, hatt uregelmessig mens siden jul, minipillen og liiite sex!

Vi har prata masse og funnet ut at abort gjerne er løsningen her.

Jeg har ikke jobb å gå tilbake til etter endt permisjon nå, mannen jobber masse og føler allerede at han har for liten tid sammen med de barna vi har.

vi har blitt henvist til sykehuset i neste uke for første møte, få resepter, så skal vi tilbake til ny time og da event utføre aborten (pille).

Jeg vet ikke helt hva jeg skal føle, mannen er mer sånn at han gjør det jeg vil..blir en uke med masse tanker.

Fortsetter under...

Huff, stakkars deg. Det er et tøft valg du skal gjennom. Det vet jeg veldig godt. En abort er en tøff sak. Jeg foreslår at du skriver opp for/mot argumenter på ei liste...og utfra det kommer du kanskje fram til hva som er best for deg/dere. Det kan også være lurt å snakke med en sosionom på sykehuset.

All mulig lykke til i en tøff situasjon.

Herregud hvor syk du er, 18:25!! La nå mennesket ta sitt eget valg om hva hun vil gjøre med sin egen og familien sin fremtid! Du er ikke god altså!

HI: Beklager at du får slike svar når du står i en slik vanskelig situasjon! Jeg har ikke noe svar å gi deg, men ønsker deg lykke til med valget som du står ovenfor og håper at dere kommer frem til den løsningen som er best for deg og familien din i fremtiden.

Huff, forstår at det blir tøfft med barn så tett. Du nevner at du ikke har jobb å gå tilbake til etter endt permisjon, er det vanskelig å få en jobb du kan ha i 6 mnd før neste svangerskap der du bor? Du vet selv beste hva du tåler, men jeg ser jo at du er veldig glad i barn (har tre) og er i et stabilt forhold. Hvordan var din holdning til abort før du ble gravid nå siste gang? Ting kan jo være mere overveldende nå en det vil se ut når overraskelses momentet begynner å gli over. Uansett hva du velger ønsker jeg deg lykke til.

Takk for svar!

Miss Misantrop: Jeg er arb.søkende nå, lille får barnehage fra august og håper jo å komme meg ut i jobb da. Vi elsker våre tre gull og bruker all vår ledige tid sammen som familie, men vi ser nå at etter vi fikk lille så har det blitt mindre tid til de store,... Mannen føler at når han kommer inn døren etter arbdagen er jeg såå klar for å få armene litt fri og han tar lille, koser seg med han, de andre to store må vente i "kø" .Det er lekser, treninger i øst og vest, kjøring hit og dit, lille på slep og tiden er dyrbar. Vi ønsker å fordele tiden rett på våre barn, at de alle skal føle seg like mye verdifull og elsket. Sånn som situasjonen er nå synes det å ta abort som den beste løsningen faktisk. Vi er ikke i mot abort, har alltid ment at abort har vert et valg opp til hver enkelt, men vi har heller aldri vert i den situasjonen at vi har måtte tatt noe standpunkt.

Annonse

2155, Der er du igjen med disse smakløse holdningene dine. Direkte kvalmende er du. Du er ikke kvalmende fordi jeg syntes linkene dine er ekle, du er kvalmende fordi du er så full av deg selv at du ikke ser andres smerte og fortvilende situasjon. Hovedinnlegger føler at hun må velge mellom barna hun har og et barn som ennå ikke har liv uten for hennes kropp. Hun ønsker kun å gjøre det som er rett for flest mulig. Blir helt svett av dette tullet ditt 2155.

Jeg er sikker på at hovedinnlegger er best på å ta et valg for seg.

Det som er litt pussig, er at når man kommer med sånne innlegg, signerer man med anonym. Når man har har så sterke meninger, burde man da iallefall kunne stå for de? Selv om det er smakløst å komme med sånne kommentarer til folk i en vanskelig situasjon. Jeg er selv mot abort (som "prevensjon"), men man må faktisk tenke på hva slags liv dette barnet vil få. De aller fleste får det alltids til, men mener du virkerlig at man skal bære frem et barn for enhver pris? Og ikke tenke konsekvenser for alle som blir berørt? Barnet selv, foreldre, søsken og andre involverte. Syns faktisk det er litt viktig at man er sikker på at barnet får det bra hvis det skal bæres frem. Og den tåplige uttaleslsen om at "uten barn stopper Norge" er lite relevant her. Befolkningstallet går oppover og i forhold til dette innlegget dette er myntet på, har de allerede tre barn. Så de bidrar faktisk allerede til økt befolkning.

Så jeg syns heller du skal gå og dele dine meninger med "likesinnede", ikke la det gå utover andre på denne måte, Og hvis det evt skulle bli noe neste gang med innlegg fra deg, burde du signere med FULLT NAVN. Først da vil jeg ta dine meninger på alvor. Når du ikke er så feig å gjemme deg bak "anonym".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...