*3 prinsesser* Skrevet 18. mai 2009 #1 Del Skrevet 18. mai 2009 Vi har to jenter. Når vi får nr 3, hva er oddsen for jente kontra gutt? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140124445-to-jenter-hva-blir-nr-tre/
Gjest Skrevet 19. mai 2009 #2 Del Skrevet 19. mai 2009 Det er alltid litt større sjangse for gutt en jente, men forskjellen er minimal. Er vel ca 51,1% sjangse for gutt og tilsvarende 48,9% sjangse for jente mener jeg det var. Kom over en seriøs forskningsartikkel for nåen måneder siden som var utrolig interessant å lese ang fordeling av kjønn i familier. De konkluderte med at noen veldig få menn kan bare lage det ene kjønnet, men dette er sjeldent. De forsket på familier med opp til 4 barn som hadde minst to barn av samme kjønn først. De slo fast at dersom man har to barn eller flere av samme kjønn, så økte sjangsen for at også nr 3 eller 4 ble samme kjønn markant. Denne markante økningen bestod dog bare i ca 1% ;-) Så for min del da som har 3 gutter, så var sjangsen for å få gutt igjen økt fra ca 51,1% til ca 52,3% eller noe sånt (husker ikke tallene helt nøyaktig, men de jeg nevner er i høyden 0,1-0,3 galt). Jeg venter forøverig jente nå. Så oddsene for å få gutt vil i så fall være omtrent akkurat 50% for dere vil jeg tro, litt over. Om det virkelig har noe å si eller ei vet jeg ikke, men her har vi hatt veldig mye sex og sex på eller helt opptil el-dagene med guttene, mens denne gangen var det en stund siden sist vi hadde hatt sex og det var noen dager før eggløsning (var ikke planlagt dette). Har lest flere steder at noen mener dette har en viss sammenheng med kjønn. altså at masse sex/sex på el = gutt, og lite sex/sex litt før el = jente. er vel neppe så velunderbygget, men interessant likevel :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140124445-to-jenter-hva-blir-nr-tre/#findComment-140126915
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå