Dr. Google Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 Den blør og det er så utrolig smertefullt å amme på den ene puppen pga det. Vært sånn siden torsdag. Har ammet ca 10ganger på den på 4 dager.. Gjør så ubeskrivelig vondt! Noen råd eller tips? Nå må jeg vel gå over på flaske på heltid Hun er 3,5 mnd forresten.. Hvor lenge går det før det er slutt på melken? Jeg vil så gjerne amme!
Herkules Skrevet 18. mai 2009 #2 Skrevet 18. mai 2009 Prøv brystskjold, det har hjulpet meg. Ellers så sier de at det er noe galt med sugeteknikken om man blir sår så kansje du kan få noen til åse på ammingen, HS, ammehjelpen eller ammepoliklinikken ? Skjønner hvordan du har det, trodde det var slutt på amming her også, men det har gått seg til
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2009 #3 Skrevet 26. mai 2009 hei. har slitt med det samme både sist og nå. 1. utrolig viktig at du bruker rett teknikk! Pass på at hele brystvorten er inni munnen, men husk at du skal "sikte" opp mot nesen og ikke kjøre puppen rett inn i munnen. 2. hvis du ikke orker det, kan du pumpe det vonde brystet noen dager, og gi på flaske. Dette gjorde jeg, brukte noen dager, prøve først en gang, gjorde fremdeles vondt. Men etter ca 1 uke gikk det forholdsvis greit igjen. Men igjen, rett teknikk!!! 3. går det ikke, så går det ikke... ikke verdt masse styr og smerter om det ikke blir bedre, det tar bare på kreftene. du har tross alt ammet den viktigste perioden:-)
Lillepusen-78 Skrevet 26. mai 2009 #4 Skrevet 26. mai 2009 Kan du bruke annen ammestilling for å avlaste? Feks tvillingstilling...? Nesespray Syntocinon frmmer utdrivningen, og kan medføre at hun ikke trenger å suge så hardt/lenge for å få ut melken. Selv hadde jeg en sprekk som ikke grodde. Legen så på det, og fikk beskjed om å rense med pyrisept + smøre med Brulidine-salve etter hver amming. Salven er bakteriedrepende. Jeg blr bra på noen få dager... Den er reseptfri.
AO3 Skrevet 28. mai 2009 #5 Skrevet 28. mai 2009 Jeg er enig i foregående råd her. Jeg fikk rift i brystvorten da knerten var nesten nyfødt, det var syyykt vondt (som du vet). Redningen for meg ble pumping på den puppen i et par dager, slik at det fikk gro. Jeg brukte skjold i et par uker da vi startet opp å amme igjen, men om du gjør det, bør du ha som mål å slutte med skjold igjen så raskt som mulig - det kan være vanskeligere enn du tror, ikke minst psykisk! Etter det fullammet jeg faktisk til seks måneder uten problemer.
Dr. Google Skrevet 5. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 5. juni 2009 Hei ! Det var sopp hun smittet meg med. Så nå behandles vi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå