Gå til innhold

Det er vondt å se andre gravide...

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.babyverden.no/templates/Article____84838.aspx

"..Det virker som om folk tror det er en selvfølge å få barn hvis man har lyst på det. Men det verste er alle de rare rådene! ”Vær sammen med barn, da kommer de rette hormonene. Du får bare slutte å tenke på det, da kommer det en liten en. Hørte om noen som fikk seg hund, så ble de gravide!”. Det er helt utrolig. Noen ganger er det sårende, andre ganger må jeg bare le. Jeg prøver å minne meg selv på at det er ikke alle som har kjent dette på kroppen og vet hva det dreier seg om."

Føler meg litt sånn nå... Tidligere har det gått bra å se andre gravide, og å glede seg over venner og bekjente som har blitt gravide og født... Men, nå..nå kjenner jeg at det er verre... Og når jeg kommer på besøk til venninner med babyer, så skal de alltid slenge ungen sin i fanget mitt..akkurat som om det er en selvfølge at jeg så gjerne vil låne babyen deres fordi jeg ikke har min egen... Var koselig før, men ikke nå lenger.. Nå vil jeg bare ha min egen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår såå godt hvordan du har det! Jeg er akkurat lik selv, før synes jeg det var kjempekjekt å gå på besøk til folk som hadde små babyer. Men nå når jeg har så veldig lyst på en liten selv, blir jeg rett å slett sjalu når jeg hører om folk jeg kjenner som er gravide å får babyer! Er det normalt?????

Skrevet

Regner med at det er mange fler som føler det sånn egget.. Jeg prøver å tenke positivt rundt andre gravide og små babyer... men kjenner det stikker inni meg. Fikk vite for noen dager siden at et vennepar er 7 mnd på vei.. Det er vondt å tenke på. Ihvertfall når vi begynte å prøve omtrent samtidig:((( SKJØNNER IKKE HVORFOR IKKE VI FÅR DET TIL!! ååh måtte bare skrike litt..

Egget.. har du tatt pergo nå?

Skrevet

Sånn skifter jeg fra dag til dag :)

Den ene dagen forguder jeg min lille "nevø" og vil ikke slippe ham - han er jo så skjønn!!

Neste dag er det like før jeg roper til venninna mi at hun skal holde "den derre babyen" unna..

Jeeezzez..

Igår fikk vi vite at vi skal bli tante og onkel.. Fantastisk nyhet, men som dere vet er det jo litt sårt å få slike nyheter også.. Følte jeg måtte være sterk for mannen min sin del, hans bror som skal ha, men idag når jeg ble alene stortuta jeg.. Har grått store deler av dagen, måtte bare få det ut!! Han gråt på jobb..

Nå ikveld har vi begge begynt å glede oss til å bli onkel&tante (de beste i verden) og jeg har begynt på gave :)

Alle rådene er utrolig irriterende!! Det der med å være sammen med babyer har jeg også fått.. Og det med "alle" de som skal ha prøverør eller adoptere også blir de gravide på egenhånd i mellomtiden.. KOM IGJEN!! Det funker ikke alltid sånn.. Eller den med at man er så ung enda, man har god tid.. Slutt å tenke på det.. Stress ned..

Ble ikke noe oppmuntrende på slutten her, men jeg har vært så forbanna positiv hele dagen, så det er litt brukt opp :)

Skrevet

Jeg også blir veldig sjalu på andre som er gravide osv. Ei jeg kjenner fortalte meg så flott at hun skal bli tante..."så flott da!", tenkte jeg..."enda en som har blitt gravid..uten å prøve engang...".

Og jeg er så lei av å høre: "Slapp av, ikke tenk på det..så skjer det nok snart..". Og før vi fikk hunden vår fikk jeg stadig høre, "nå får du deg en valp, og da får du andre ting å tenke på..og vips så er du gravid!". Det skjedde IKKE!

Jeg fikk mensen i går og kom meg nesten ikke på jobb engang i dag.. Var i så rævva humør at jeg bare ville sitte i sofakroken hjemme med en god bok..

Skrevet

uff ja.. de har prøvd like lenge som oss, og det unner jeg jo ingen!

Så nå håper vi at vi får det til snart, så det ikke blir så stor forskjell på søskenbarna :)

Men vi er liksom i "ingenmannsland" nå.. Han må ta en ny sædprøve, og jeg har enda ikke fått eggløsning.. Hvertfall 4 år siden sist nå..

Så det skjer liksom ingenting - og vi vet ikke hva vi gjør..

Skrevet

Hei jenter.

Jeg skal bli tante igjen og de ble gravide på første pp!!!

De hadde nesten ikke lyst til at det skulle klaffe så fort engang.Det var tøft først, da det er søsteren min, men hun er ganske kul og snakker lite om det. Hvis hun klager på kvalme osv, så ber jeg henne klappe igjen og forstå hvor heldige de er...Vi er leie av alle de vennene våre som har fått barn og som ikke snakker om noe annet. Nå spør ingen oss lenger og det er nesten litt trist det og, ihvertfall når det er gode venner.Vi liker bedre å være sammen med par uten barn og single venner. Mindre press og vi har mer til felles.

Er i en venteperiode, da mannen min fikk dårlig på sædprøve, pga en infeksjon/tett sædleder+kan befruktes der partner har god fruktbarhet....Jobber som jernet med å spise vitaminer, sunn mat/trening, akupunktur og mindre kaffe.(har ikke droppet vin..)

Han er på antibiotika og pergo (faktisk)fra dr. Purvis, for å åpne systemet og styrke s.cellene. Så nå håper vi dette kan ordnes opp i og at vi lykkes snart.Er forberedt på at det kan ta tid og jeg skal også prøve pergo neste måned for å regulere ustabile sykluser.

Denne ble lang, men ja, er også super lei av dårlige råd og triste blikk fra venner og familie.............Er desverre ikke såååå interessert i andres barn heller..Bare de jeg er glad i egentlig.

Har også hund og det hjelper ihvertfall på humøret, med masse kos og en som trenger meg!Litt mamma til den iallefall:)

Skrevet

Sånn er jeg annenhver dag, noen ganger stikker det veldig i hjerte, andre ganger er jeg glad på deres vegne. Særlig i dag som jeg fikk vite at jeg mistet, så har tårene stått i øynene mine når jeg har sett gravide jenter, eller da søstra mi kom trillende med gutten sin på 1 uke. Jeg er jo glad på deres vegne, men noen ganger blir savne for stort til å kunne glede seg over andre. :(

Skrevet

Det er så synd at det skal være sånn! Livet er ikke alltid like rettferdig og enkelt som man noen ganger skulle ønske...

Jeg går til akupunktør og hun hadde som mål da jeg begynte der at jeg skulle bli gravid innen sommeren.. Det er ikke sommer enda, så jeg håper fortsatt at målet hennes blir nådd... Skal dit før neste eggløsning om cirka to uker..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...