Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min kjære samboer er fjerde generasjons Kristian, og vil gjerne at gutten som kommer i oktober også skal få det som mellomnavn. (Ikke akkurat min kampsak, men jeg jobber litt med å få mitt etternavn som barnets etternavn, så jeg må vel gi litt også her. :))

Det blir ikke et mellomnavn vi kommer til å bruke til daglig, men jeg synes likevel at de bør passe litt sammen. Noen som har et bra forslag? Det beste vi har til nå er Lars Kristian, men jeg synes det er litt uspennende...

Fortsetter under...

Vanskelig den ..:) Lars Kristian er greit sammen, men gud så kjedelig.... Burde ha et en-vokals-navn før Kristian iallefall.

Birk Kristian

Truls Kristian

Trym Kristian

Mons Kristian

Johan Kristian

De to siste ble kanskje litt too much, men synes Truls eller Trym var fine til Kristian. :-)

Kristian er et pent mellomnavn :-) Liker skrivemåten Christian best, men siden det er Kristian som er brukt i familien, får det vel forbli slik :-)

Lars Kristian er utrolig kjedelig! Lars er heller ikke et pent navn, syns jeg da. Gammelt og oppbrukt.

Jeg kjenner en gutt som heter Nicholas Christian, han er også oppkalt etter faren sin.

Nikolas Kristian var pent, bør bli skrevet slik pga Kristan med K.

Ellers kan du jo ta varianter som Per Kristian, Hans Kristian, Jens Kristian osv, men syns de blir fort kjedelige.

Lykke til :-)

Annonse

Sikkert nokon av forslaga mine som er nevnt før.. Men MÅ Kristian ver andrenavnet? Kristian kan stå først, uten å vere tiltalsnavnet.

John Kristian

Ole Kristian

Nils Kristian

Per Kristian

Tor Kristian

Finn Kristian

Tom Kristian

Bård Kristian

Gard Kristian

Albert Kr

Alex Kr

Dag Kr

Geir Kr

Lars Kr

Linus kr

Olav Kr

Lukas Kr

Pål Kr

Simon Kr

Vet en lege som heter Axel Christian.

Ville hatt et navn med minst to stavelser hvis dere bare skal si første navnet. For eks Ole Krisian. Har alltid syntes det er så kort med en stavelsesnavn alene. Men enkelt å si enstavelses ord sammen med kristian. da kan dere jo bare bruke begge navnene:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...