Gå til innhold

Vekten bare stiger og stiger :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

30 uker i dag og har gått opp 14 kilo. Er jo fortsatt mange uker igjen,redd for hvor den stopper.

Veier 140 kilo nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke fortvil!

Jeg er i uke 24, har gått opp 26 kilo, begynte på 98. legen min sier at de som er litt store fra før får det lettere av når vi har født.

vekta mi går så fort opp, nå har jeg strekkemerker over hele magen, rumpa, lårene, overarmene, for ikke å snakke om puppene...

det positive med deg er at du har bare gått opp 14 kg til nå, ikke sikkert du går opp mye mer!

Det jeg synes er slitsomt er at når jeg først har kjøpt meg noe gravide klær, så passer de i 2 dager. og bher må jeg bare ha gitt opp!! nå er det plus size sports topp, og det funker.nesten...

Ikke vær bekymret! Tenk på det lille mirakelet i magen din :)

Skrevet

Heisann!! Jeg gikk opp 25 kg + forrige svangerskap og var da over 150 kg, alle disse kiloene var borte på 6 ukers kontrollen. Bare pass på at det ikke blir for mye sukker og usunn mat, for da kan babyen bli veldig diger:o)

Lykke til!!

Skrevet

huff ja føler med deg.

Selv er jeg i uke 20 og har gått opp 10kg. Forrige svangerskap som var for 1 år siden så gikk jeg ikke opp noen kilo....så ganske annerledes denne gangen. Lurer på hvor det skal ende..

Skrevet

Er 26+4 idag og har gått opp 11 kg! Synes det er grusomt, og sliter litt med å venne meg til tanken. Veier nå 111 kg:S

Skrevet

Til deg som skrev: "Jeg er i uke 24, har gått opp 26 kilo, begynte på 98. legen min sier at de som er litt store fra før får det lettere av når vi har født."

Dette er dessverre ikke slik forskning viser :( Det er de unge normalvektige som går lettest ned etter fødsel... Det er derfor det anbefales at man går opp minst mulig om man har endel ekstra å drasse på fra før av. Man skal ikke slanke seg i svangerskapet, men prøve å være flinkere med små, sunne, ofte måltider og mosjon for å gå opp minst mulig.

Skrevet

Vær så snill ikke ta dette feil:

Er det mulig det feiler deg noe - stoffskifte eller noe lignende?

Min egen erfaring er så annerledes. Etter jeg ble gravid har jeg gått ned 5 kg (er 18+2). En litt sunnere livsstil kombinert med en krabat i magen som trekker 300 kcal om dagen gjør det enkelt å holde vekten. Tror det er nettopp fordi jeg er såpass overvektig (veier nå 99kg) at det har gått slik det har gått.

Grunnen til at jeg sier dette er at det kan jo være ekstrem vektoppgang skyldes tilstander som kan og/eller bør behandles, men at helsepersonell kun ser "en stor dame som ikke kan kontrollere appetitten sin", og derfor ikke prøver å lete etter årsaken til en så stor oppgang.

Skrevet

Det er ikke vann da? Jeg hadde ikke lagt på meg noen ting når jeg var i uke 25, og da veide jeg meg ikke før i uke 32 og hadde da lagt på meg 6kilo. Det var for tre uker siden og jeg var hos jm igår og hadde da lagt på meg 7,5kilo på tre uker, 13,5 totalt. Men, det er bare vann. Omtrent alt iallefall. Jeg bruker samme truser og sånn som når jeg ble gravid og ser selv at det er vel egentlig bare i magen jeg har lagt på meg. Men nå har jeg ikke lenger ankler eller hådledd pga alt vannet. Så det kan være det du har lagt på deg. Jeg ble iallefall sendt til kontroll på sykehuset, dette også fordi at blodtrykket mitt som har vært fint hele tiden plutselig skøt i været. Og skal nå kontroleres to ganger i uka minst. Du kan selv se om du har vann, hvis du trykker på bena dine og huden bruker litt tid på å gå ut er det iallefall vann. Så det kan jo forklares med det pluss at man sier det er normalt å legge på seg rundt 12 så 14 er jo ikke så mye da. Ble litt langt men..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...