Gå til innhold

Hvis du blir invitert til noen på grilling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forventer du å få mat da? Jeg vet at det høres litt flåsete ut, men......:

Vi blir jo som folk flest av og til invitert på grilling, hvor man tar med seg det som skal på grillen. Det er jo helt i orden, sånn gjør vi det av og til også. Men forventer man ikke da at vertskapet står for tilbehøret? Feks ris/poteter, salat, brød el., drikkevarer (ikke alkohol nødvendigvis men brus, saft el.) og evt dessert? Vi var og grillet hos noen og fikk ingen ting til grillmaten. Synes dette er litt sært, kunne aldri falt meg inn å gjøre det samme. Må bare legge til at dette er folk som ikke er studenter el (og har dårlig råd).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg blir invitert med på grilling og får beskjed om å ta med det jeg skal spise selv, sier jeg:

"Flott! Hva gjør vi med tilbehøret? skal vi dele på det slik at jeg tar med potetsalat og du stiller salat el.l? Eller skal jeg ta med all mat og tilbehør kun beregnet på meg?" Dette sier jeg med ett smil i stemmen, og alt blir avklart.

Vin/øl har jeg alltid med, enten drikker jeg det opp selv eller jeg gir det som gave til verten hvis de stiller med drikkevarer.

Vann forventer jeg å få.

Skrevet

Hadde egentlig ikke forventet det sånn ut av det blå, men hadde selvfølgelig spurt de å avtalt hvem som skal kjøpe hva. Hvis noen tar med litt av hvert så blir det mye til sammen. Man spiser vel aldri en hel pakke med brød eller bruker en hel flaske med ketchup selv, så for oss blir det normalt at noen tar med litt til fellesen.

Her hos oss hadde vi nok stått for tilbehøret, men selve grillmaten tar folk med selv.

Skrevet

Jeg forventer at om man blir invitert til grilling, og ingen flere ting blir sagt så står vertsskapet for absolutt alt, både selve grillmaten, tilbehøret og drikken. Jeg forventer at vertsskapet sier i fra om man må ta med noe selv. Har verten sagt at man tar med seg grillmat forventer jeg at de står for tilbehøret. Hvis verten mener at gjestene også skal ta med seg litt tilbehør må det gjøres klart på forhånd.

Skrevet

Dersom jeg er invitert på grillfest spør jeg alltid om jeg skal ha med meg noe. Har enda til gode å få beskjed om å ta med egen mat. Drikke derimot er en annen sak. De fleste ber en gjerne om å ta med egen alkohol.

Kjenner heldigvis ingen som forventer at jeg stiller med egen ketsjupflaske eller tørkerull. Dersom man er så smålig (fremstår slik i mine øyne) bør man ikke invitere til fest...

Skrevet

Som regel er det vi som inviterer til grilling, og vi pleier ikke be folk ta med det som skal på grillen heller. Noen foreslår selv å gjøre det, da er jo det greit, men vi står alltid for tilbehøret for det. Sist vi var bedt på grilling tok vi ikke med noen ting, vertskapet stod for alt (venner som inviterer oss på middag og vi inviterer dem, går opp i opp).

Ville blitt litt forundret om det ikke var en liten salat til på vertskapets regning ja.

Skrevet

Jeg bruker å spørre om hva jeg skal ha med, men som regel bruker dem som byr inn å holde iallefall tilbehøret.

Skrevet

Jeg forventer ikke å få mat når jeg blir invitert på vanlige vennegrillkvelder. Men jeg forventer at vi samarbeider om det vi tar med slik at ikke alle har med potetsalat for eksempel, og så deler vi på det vi har med.

Så alle får og alle gir, det er det som er vanlig hos oss.

Dersom jeg inviterer til middag hjemme hos oss, så står jeg for alt. Men slike kvelder bruker ikke å gli over i fest med masse alkohol utover kvelden, det hadde vi ikke hatt råd til. Er det fest så kan jeg stille med noe småmat og alle har med sin drikke og gjerne noe snacks.

Dersom vennegjengen i fellesskap finner ut at vi vil ha en skalldyraften for eksempel, så planlegger vi innkjøp og spleiser på alt. Trodde det var normalt jeg!

Skrevet

Pleier ha med egen grillmat, og så står vertsskapet for tilbehøret. Slik er "normen" i vår vennegjeng.

Skrevet

Det vanlige på sånne kvelder er at vertskapet står for tilbehøret, mens alle tar med det de vil grille.

Hvis man må ha med tilbehør selv, regner jeg med at man får beskjed om å "ta med litt salat".

Forresten er det det samme med grilling: Skal jeg ha med kjøtt, regner jeg med at vertskapet sier i fra om det.

Skrevet

vi tar bestandig med litt mat og drikke, uansett!

vi er tross alt 7 stykker som kommer, så kan nesten ikke forvente at vertskapet skal stå for all maten,hehe..

Skrevet

Jeg forventer at vertskapet står for salat, ketchup, dressing, hamburgerbrød, pølsebrød, potetsalat, brus osv.

Mens folk tar med det de vil grille, enten det er hamburgere, pølser, kyllingfilet osv.

Man tar også med øl eller vin selv om man skal drikke.

Skrevet

Syntes det er så forskjell på hvem vi blir bedt av. Noen sier at vi bare må komme for de ordner alt, noen sier at vi selv må ta med det vi ønsker å spise og drikke mens andre sier at de ordner litt salat å sånn tilbehør så tar vi selv med resten. Tror alle vi blir invitert av gir beskjed når vi snakker med de før vi spør. Spiller ingen rolle for meg uansett så lenge jeg vet hva jeg trenger. Grilling er grilling tenker jeg. Vi sørlendinger griller jo overalt så fort sola skinner.

Skrevet

Når det gjelder grilling, så spør jeg alltid hva jeg skal ta med. Enkelt og greit. Av og til trenger jeg kun grillmat, av og til får jeg beskjed om å ta med en salat.

Tror det er mest normalt å spørre når det kommer til grill.

Skrevet

Men når foreldrene deres innviterer til grillmat,eller svigers gjør det,tar dere med egen mat da?

Skrevet

Det kommer an på hvem som inviterer. Hvis det f,eks er mamma/pappa/svigers tar vi ikke med noe. Er det andre så spør vi hva vi skal ta med om det er usikkert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...