Gå til innhold

kjøre fra oslo til bodø med småbarn- tips til ok overnattingssteder på veien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I sommer skal vi ta bilen oppover i stedet for fly, har funnet ut at det blir mest praktisk. Er ikke sikker på om vi må beregne to overnattinger eller om det holder med en.. Noen som har kjørt denne ruta og kan dele sine erfaringer ?

Skrevet

Det er langt!! Ville nok beregnet to overnattinger hvertfall.. Husk at du må stoppe oftere med barn i bilen også.. ;) Har ikke kjørt mellom Trondheim og Bodø, men kjørt mye mellom Trondheim og Oslo. :) Vil anbefale en stopp på Dovrefjell jeg da.. ;) Finnes en flott campingplass på Hjerkin. Det er også en gjestegård der med veldig fine rom, og god mat. ;) Også er det jo fint på fjellet om sommeren!

Oslo - Hjerkin er nok en grei 1. etappe. Så får du høre med noen andre hvor det lønner seg å stoppe neste gang.

God tur! :)

Skrevet

takk for tips, er nok litt kort etappe syns jeg da det "bare" er litt over fire timer til Hjerkin...men det hørtes jo veldig koselig ut der! Vi har tenkt å stoppe en del underveis så de får "pusterom" og slikt ;o) Noen flere med tips?? :o)

Skrevet

Bestill overnatting på fohånd... Vi kjørte en del i fjor og da var det ganske fult mange plasser..........

Skrevet

ja har tenkt å bestille på forhånd men må bare finne ut hvor først... er jo litt surt å komme fram en plass og så har de plutselig ikke rom;o) Var det samme strekning dere kjørte? Hvor stoppa dere evt da?

Skrevet

visst jeg var dere, så ville jeg kjørt sverige oppover :) er sinnsykt bedre med campingplasser der, men tar litt lengre tid da.

Vi har kjørt Bodø-Oslo omtrent hver sommer siden jeg ble født, og har veldig mange fine minner fra campingplasser i sverige. De er også mer barnevennlige har jeg inntrykk av.

I mellom Trondheim og Bodø er det ikke så mange bra stoppesteder. Evt namskogan hotell og camping. Der er det jo også en fin familiepark som man kan ta seg en liten dagstur i, siden den ikke er så veldig stor :)

Ellers er det fint lite, mest skog og fjell :)

Vil spesielt anbefale en kjempe fin campingplass i Orsa :D super fin :)

Nå vet ikke jeg hvor gamle ungene dine er, eller hvor vant de er til å kjøre. Men det er jo bare å kjøre så lenge det går greit for ungene, å så begynne å lete etter en campingplass eller no, når de nærmer seg altfor sliten :)

Skrevet

Hvor gamle er barna? (fikk ikke helt med meg;) hehe)

Kan vel fint kjøre oslo-trondheim på en dag. Kjører dere over dovre kan dere stoppe på hjerkinn/dombås og spise. Vi har alltid kjørt østerdalen vi da, så er ikke så kjent på den andre siden. Mye trær i østerdalen, men tradisjonelt skal det gå raskere;) Ved trondheim kan dere ev kjøre forbi byen og til stjørdal, og finne et hotel der for å slippe midtbyen.

Fra trondheim ville jeg ikke kjørt lenger enn mo i rana, det er vel en 7timers tur (sikkert mer hvis dere må stoppe mye). Kan overnatte på feks meyergården eller ole tobias. Blir det for langt kan dere ev stoppe i mosjøen eller namskogan. Ville ikke kjørt lengre den dagen enn til mo, fra mo og til fauske er det mye svinger og litt slitsomt hvis man begynner å få nok;) Kan fint ta mo-bodø som siste etappe.

Lykke til!

Skrevet

Tusen hjertelig for masse bra tips!!! Barna er tre og ett år gamle... blir spennende å se hvordan det går men vi stresser iallefall ikke oppover, da tror jeg at det blir lite hyggelig for alle sammen ;o) Takk for tips om meyergården "maibaby06", den hadde jeg helt glemt, har jo hørt fra andre at det var en bra plass ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...