Gå til innhold

Hvordan oppbevarer dere bunaden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har til nå (bare hatt den i 5 år og brukt den færre enn 5 ganger pga graviditeter og sånn) bare hengt den i skapet og lagt sølvet i en pose, men bør jeg henge den inni noe (type klespose eller noe) for å bevare den bedre?

Skrevet

jeg har den i klespose :D

Tenkte det var greiest, så ikke andre ting skulle henge seg fast i den eller lignende :D

men vet egentlig ikke om det er det beste.. hehe

Skrevet

Henger den i en klespose jeg også.

Skrevet

Den bør henge i klespose av stoff lærte min farmor meg, ikke de fra type Nille i plast. Min er delt på midten, bunaden altså og henger etter hemper på stakken. Dette for ikke å slite livet og sømmene. Igjen min glupe farmor....

Sølvet ligger pakket i småposer oppi eska som det kom i når jeg konfirmerte meg.

Skoene står i en skoeske.

Skjorta og forkle, hvit lin- ligger pakket i et putevar før plastpose. Ikke direkte i plast da det ikke er bra for stoffet. Vaskes før og etter bruk og nedpakking- må tørke godt...

Gjest Sauen er fødeklar!
Skrevet

Henger i klesskapet til mamma, i en klespose. Og der blir den nok hengende i mange kilo til!

Skrevet

man får kjøpt oppbevaringspose til bunaden, som en litt forseggjort klespose med lommer til ulike ting og pose til skoene... det har jeg til min bunad, veldig praktisk, har alt på et sted og godt beskyttet...

Skrevet

Jeg har hatt bunad i 16 år, og har aldri hatt noe klespose :) bunaden min er like fin :)

så det er ikke et must å ha noe klespose for å si det sånn :)

Skrevet

Har stoffpose til min bunad, noe som er anbefalt for at den skal holde seg fin.

Skrevet

Koala *g07*

kommer kanskje ann på hva slags bunader det er snakk om når du sier at det er anbefalt å ha den i en stoffpose..

jeg har nordlandsbunad og den er like fin uten noe pose :)

Skrevet

Stakk hull i et dynetrekk, og puttet kleshengeren igjennom. Fin pose til bundaden det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...