Gå til innhold

Hvilken barnevogn skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ville gått for Teutonia spirit. Har selv hatt Teutonia Mistral som er ganske lik, bare at mistral har 4 hjul. Kjempe god vogn. Her kan du velge om du vil ha mykbag eller hard bag i. Ville nok gått for hard bag, da mykbaggen er liten.

Jeg ville nok valgt spirit med duobag eller hva den kalles... Den er i alle fall litt større en fashionbagen. Eventuelt kan du jo velge softbag, som også er ganske stor.

Det som jeg liker med spirit er at den kan vendes begge veger, når man er klar til å begynne med sportsdel. Teutonia har masse snertent ekstrautstyr.

Det som er negativt med vognen er at den er stor sammenslått, har en litt vrien handlekurv å komme til og den kan virke litt tung å trille i slaps og tung snø.

Nå på asfalt er den kjempe grei. Jeg liker håndbremsen så godt at jeg nesten er avhengig. Selene i sittedelen er litt store for de minste barna, så vi bruker en løs sele (den fra tripp trapp stolen) hehe

Lykke til i vogn jungelen!

Selv er vi usikkre på 3 eller 4 hjul. De med tre hjul er jo stortsett lettere å og enklere å trille, siden de svinger, men noen sier at det virker som de lett kan velte, og det tenker jeg litt på, men hadde blitt solgt da?

Bor også i Oslo og har termin i oktober. :) Det blir fort kalt og om det blir som forrige vinter ligger snøen fra november. Jeg ser for meg at 3 hjulinger da kan bli litt ustabile, på den andre siden kanskje letter å kjeme mot snøen med en lettere vogn?

Vi har sett på Emmaljunga, Teutonia og Simo vogner. For meg er stor bag det viktigste, regner med å ha en stor pose opp der i tillegg til et potensielt stort barn (om det slekter på sin far :)), og at det er grei plass under - siden vi bor i byen og ikke har daglig tilgang på bil. Tetonia har ikke fått så bra i den siste testen i Gravid - men hallo det var 30- grader den ble testet mot.....

Akkurat nå holder jeg en knapp på Emmaljunga, 3 hjul eller City cross, men leste akkurat i noen gamle blogger at de falmer mer en Simo. Har ikke sett noen 3 hjuls Simo, så vet ikke om det finnes.

Jeg har tenkt at jeg skulle velge en vogn som jeg kunne ha de neste 3-4 årene, men det er kanskje lurer å tenke de neste 6-12 mnd, også får en kanskje bytte - det er jo nesten ikke noe pris fall på nye og brukte vogner :) (Min svigerinne har hatt en Simo i 12 år, som hun har brukt til alle sine 3 - mulig vi tar den til å begynne med - det virker som en svoren "vestlandsvogn" - men nå bor jo vi i Oslo...) - også kjøpe en nyere sportsvogn -----når far skal ta over......Hvorfor er det slik at gutta står for det nyeste i utstyrsveien? :)

Nå fikk jeg skrevet av meg min barnevognsfrustrasjon :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...