mamma til fire små Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 Hva syns dere om det? gikk inn på navneguiden nå og så at det er en slavisk variant av Elisabeth. Vi har et veldig enkelt etternavn, og vil i såfall ha et navn til. Kanskje et B-navn? Manen foreslår Elita Bianca, men passer de sammen da? Kanskje Elita blir "barnslig" på ei voksen dame? Assosierer dere med lita?
Miranda har født :-) Skrevet 18. mai 2009 #2 Skrevet 18. mai 2009 Sikkert mange som tenker på henne svenske glamourmodellen i Big Brother; Helita «Elita» Mariam Löfblad Letelier, men det er nok glemt om noen år :-) Syns navnet er kjempesøtt, men passer også til en voksen kvinne. Jeg tenker ikke på ordet ''Lita''. Elita Bianca var vel okay, selv om jeg ikke er en stor fan av Bianca. Elita Isabel Elita Madeleine Elita Nicoline Elita Helene Elita Mathea Elita Sienna Elita Sofia Vanskelig med et navn bak
Gjest Antarctica Skrevet 18. mai 2009 #3 Skrevet 18. mai 2009 Hvis hun blir fotballspiller i elitaserien, så går det vel bra? Nei, spøk til side, dette var en rar variant. Hun vil bare få trøbbel med å hete Elita, og ja, det høres ut som et kjælenavn man fort vil vokse fra...
Miranda har født :-) Skrevet 18. mai 2009 #4 Skrevet 18. mai 2009 Hvorfor skulle det være et problem med å hete Elita? Hun ville da aldri få trøbbel med å hete det!? Jeg så inne i en annen tråd at mannen din er halvt fra Chile, det er hun glamourmodellen også :-P Hehe, måtte bare si det ^^ http://no.wikipedia.org/wiki/Elita_L%C3%B6fblad
Rampongi Skrevet 18. mai 2009 #5 Skrevet 18. mai 2009 Her er enda en forklaring på navnet: The girl's name Elita \e-li-ta\ is pronounced ee-LEE-tah. It is of French and Latin origin, and its meaning is "elite". Modern coinage from the word "elite", which came in the 18th century from French "élire" meaning "to choose". Also a short form of names like Carmelita. Elita has 3 variant forms: Elitta, Ellita and Lita.
Miranda har født :-) Skrevet 18. mai 2009 #6 Skrevet 18. mai 2009 okay, men spiller det egentlig noen rolle hva navnet betyr? jeg bryr meg ikke :-p
Gjest Skrevet 18. mai 2009 #7 Skrevet 18. mai 2009 Kjenner er liten hun som heter det Elita og blir kalt Lita......
Vannmann35 Skrevet 18. mai 2009 #8 Skrevet 18. mai 2009 Forbinder Elita med hun glamourmodellen ja... Elita Bianca var ingen god kombinasjon, mangler flyt! Hva med: Elita Louise Elita Maria Elita Sofie Elita Rebecca Elita Helena
mamma til fire små Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #9 Skrevet 18. mai 2009 Elita er i ferd med å synke inn her:)) Men ikke med Bianca nei.. spurte jo selvfølgelig om Isabelle, siden jeg har falt helt for det navnet den siste tiden, men blankt nei fremdeles.. Elita Nicoline vil sikkert mannen like. han liker Nicoline navnet ihverfall. Eneste er at da vil søstrene få samme initialer. Er det noe å henge seg opp i? Emma Nathalie og Elita Nicoline, hmm Elita Sofie kanskje? Så Elita Louise lenger ned, og det var søtt. Tror jeg vil unngå to a-endinger på dobbeltnavnet. At det går an å analysere så masse!!! blir gal av dette. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig. Husker at det var med ei platinablond jente i Big Brother ja, men husker ikke at hun het det heller jeg da. og ungene våre vil ihvertfall ikke "huske " det:)
Miranda har født :-) Skrevet 19. mai 2009 #10 Skrevet 19. mai 2009 Elita Nicoline er pent :-) Syns ikke det gjør noe at det er Emma Nathalie ( E.N ) og Elita Nicoline ( E. N ) Bare søtt egentlig, hvis man i det hele tatt tenker på dét :-P
mamma til fire små Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #11 Skrevet 19. mai 2009 Syns du det ja:) Skal tenke litt på det:) Hadde blitt oppkalling etter storesøsteren til mannen isåfall, og det hadde jo vært flott! - nicoline altså. men da måtte vi vel kanskje skrevet Nikoline, etter Ninoska. Nathalie er etter farmor Natascha.
Castho Skrevet 19. mai 2009 #12 Skrevet 19. mai 2009 Elita forbinder jeg med noe man kunne kaldt ett melkeprodukt. Synes ikke det var ett godt navn. Da ville jeg mye heller valgt Bianca enda jeg ikke liker det særlig godt heller. Hva med: Elea Bianca
ma-85 Skrevet 20. mai 2009 #13 Skrevet 20. mai 2009 Synes ikke Elita var noe fint. Høres ut som "elite"... Kombinasjonen Elita og Bianca var helt forferdelig... Synes ikke Bianca er noe pent heller.
Miranda har født :-) Skrevet 20. mai 2009 #14 Skrevet 20. mai 2009 Ikke skriv Elita Nikoline, det er ikke like pent. Dt blir jo oppkalling uansett Elita Nicoline er nydelig !
mamma til fire små Skrevet 20. mai 2009 Forfatter #15 Skrevet 20. mai 2009 Ja, jeg også synes Nicoline er finest.. kan sikkert regnes som oppkalling likevel ja.. Ulempen med denne kombinasjonen er at den har 7 stavelser, så kanskje i meste laget? Men ser for meg at hun vil bruke Nicoline navnet når hun presenterer seg i forbindelse med jobb og sånn mest. Det gjør jeg selv også. Bruker bare første navnet mitt i det daglige, men 2 navnet i tilegg når jeg vil ha litt mer tyngde. Har jo nevnt før at vi har et veldig kort etternavn. Bare en stavelse.
Miranda har født :-) Skrevet 21. mai 2009 #16 Skrevet 21. mai 2009 Jeg syns ikke det gjør noe at navnet er såpass langt, i.o.m at etternavnet deres er kun én stavelse. Em-ma Na-tha-li-e har jo seks stavelser... Ikke så veldig stor forskjell på seks og syv :-) E-li-ta Ni-co-li-ne
mamma til fire små Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #17 Skrevet 21. mai 2009 Sier sjeldent hele navnet til Emma også. Blir for langt sånn i hverdagen. Skal smake mer på navnet, er det beste vi har likt begge to til nå Er ikke mange mnd siden at jeg oppdaga at jeg liker Nicoline navnet. Da vi ventet Emma og ikke visste om det ble en jente, vurderte vi Nicolas som guttenavn. Skulle kalle han Nicco da. Dette blir jo da uaktuelt om vi får en gutt en gang i fremtida i såfall, og det må jeg tenke litt på også.. Heldigvis en stund til babyen kommer enda:))
mamma til fire små Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #19 Skrevet 22. mai 2009 Ja det liker jeg:) Spurte mannen idag om han likte Elita Nicoline, men ble overrasket da han ikke likte Nicoline!!! Var helt sikker på at han likte dette navnet.
Miranda har født :-) Skrevet 22. mai 2009 #20 Skrevet 22. mai 2009 Nicholas er nydelig :-) Kanskje like greit at mannen din ikke likte Nicoline, så dere kan ha Nicholas til en senere anledning? Haha :-P Det blir kanskje dumt med Nicholas og Elias, to -as endinger...
mamma til fire små Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #21 Skrevet 22. mai 2009 Oi! det har jeg faktisk ikke sett før..! Og jeg som ikke kunne ha hverken Mathias eller Lukas fordi de ble for like.. Ja ja..
Gjest Skrevet 22. mai 2009 #22 Skrevet 22. mai 2009 Elita er grusomt. Elisabeth er flott, samme med Elise, Eline, Elina, Ellinor +++ Finnes så utrolig mange fine(re) navn på E.
mamma til fire små Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #23 Skrevet 22. mai 2009 Elise er opptatt i nær familie, desverre:) Er et kjempefint navn. Bar denne jenta til dåpen for bare et par mnd siden. Kunne vært fristende å si et annet navn til presten, så jeg kunne tatt det selv hihi:)) Liker ikke så godt de andre forslagene dine, men har tenkt på Elena.
Miranda har født :-) Skrevet 22. mai 2009 #24 Skrevet 22. mai 2009 Elena Enea Elea Evelina Eline Ea Emina Er alle fine navn på E :-)
Miranda har født :-) Skrevet 22. mai 2009 #25 Skrevet 22. mai 2009 Og Elita selvfølgelig, syns det er utrolig pent, og ikke mye brukt. Si Elita Nicoline mange ganger, så kanskje han begynner å like det Elita Isabel er også pent, men han liker jo ikke det ''heller'' Elita Mathea Elita Eveline Elita Madeleine Elita Briana
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå