<3..snart3barnsmor..<3 Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 Hva tror dere?? Skal til time i uke 37 for å sjekke modenheten. Om jeg er moden , kan de ta vannet. Men om jeg er umoden , ville de nok anbefale meg å vente 1 uke Grunnen til at jeg skal bli satt i gang er for at jeg har hatt en dødfødsel på termin. så nervesystemet mitt er ikke helt på topp , nå som det begynner å nærme seg... Gruer meg skikkelig til samtalen , og tenker ikke på noe annet. Vet at jeg blir så skuffet hvis jeg er umoden ,og blir sendt hjem.. Føler at jeg må ha klar en "kjempe-tale" for at de skal sette meg i gang. Vil bare at de skal forstå min bekymring. Hadde jeg hatt min faste lege på sykehuset , hadde dette gådd bra . Men legen er ikke tilstede den uka , så det er en ny lege jeg må snakke med :/ Noen som har noen tips , eller opplevd lignende??? Takker for alle svar !!
ღminmaibabyღ Skrevet 18. mai 2009 #2 Skrevet 18. mai 2009 hei har dessverre ingen erfaringer men tenkte jeg bare ville si at jeg sender deg masse gode vibber og at de helt sikkert vil forstå på sykehuset, det er klart du er bekymret!
morsomjente Skrevet 18. mai 2009 #4 Skrevet 18. mai 2009 skjønner veldig godt at formen din ikke er helt på topp !! Jeg hadde rett å slett forklart dette (overdriv heller enn å jatte med dem) men hvis du ikke er moden, da kan du vel få en modningstablett eller??Si at du rett å slett ikke orker tanken på å bli sendt hjem?? Herregud syns det skulle bare mangle at de forstår hvordan du har det !!! Vær ærlig legg korta på bordet, så ordner det seg sikkert??Kan ikke du ta med mannen din eller en god venninde på denne samtalen?? Sender deg varme tanker å håper du får se babyen din snart lykke til...
cec26 Skrevet 18. mai 2009 #5 Skrevet 18. mai 2009 Hei hei;) det var trist å høre om dødfødselen din... og skjønner godt at du må/ ønsker å bli satt igang.. Jeg skal inn på samme måte som deg i uke 38 for å sjekke modenhet, er jeg litt moden med 2 - 3 cm så tar de vannet her og, dette er fordi jeg hadde styrtfødsel sist og mistet 2500 ml med blod, vi harl ang vei til sykehuset så jeg kan ikke riskere å føde hjemme... Men det jeg skal gjøre er å ta modningsakkupuntur fra uke 34, er nå i uke 29.. så håper jeg dette vil hjelpe litt... Lykke til;)
Emblaa Skrevet 18. mai 2009 #6 Skrevet 18. mai 2009 Så utrolig trist å høre om barnet du mista! Dette må jo legen ta hensyn til. Har selv blitt igangsatt i uke 38+0 (men terminen var definitivt ei uke feil, så var 37+0). Årsaken var min uro over medfødt skjevt bekken og stort hode hos sønnen min. Anser derfor min grunn til å bli igangsatt som "dårligere" enn din, selv om jeg hadde kiropraktoruttalelse på at en tøff fødsel ville kunne føre til permanente skader på bekkenet mitt. Fikk modningstabletter i ett døgn før de kunne ta vannet (hadde da fire cm åpning), og Rikshospitalet samt privat akupunktør satte modningsakupunktur av sterkeste sort fra uke 35. Det var ingen grunn til at jeg skulle være moden så tidlig som i uke 37, men det var jeg altså etter modningsakupunkturen. Hadde to cm åpning da jeg blei strippa mot slutten av uke 36. Anbefaler deg på det sterkeste å få intensiv modningsakupunktur de to siste ukene før igangsetting. Babyen er ferdig utvikla i uke 37, men kan være tynnere, slite noe mer med suging og litt mer med pustinga, men stort sett er det helt ukomplisert å bli satt i gang i uke 37. Sett deg grundig inn i fordeler og ulemper, stå på ditt, og overdriv, ikke underdriv. Klart de må og skal ta hensyn til psyken din, du skal jo henge sammen som mamma etterpå, og du har ei trist forhistorie. Ønsker deg lykke til, og ikke gi deg på ditt ønske om igangsetting!
<3..snart3barnsmor..<3 Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 19. mai 2009 Hei hei =) Ville bare takke for kjempesvar fra alle =) Var inne til den berømte timen i dag , og det gikk over all forventing. Hadde tenkt og grubblet i mange dager over hvilken "strategi" jeg skulle bruke for å bli igangsatt.. Men jeg trenkte ikke bruke noen strategi.. Jeg bare fortalte om hvordan jeg hadde det. (og det er et følelseskaos innvending uten like) Var helt ærlig =) Så sjekka hun modenheten min og hun fikk inn en finger(sorry detaljer) også "dro" hun litt oppi der og da =) Ikke vondt , men en smule ubehag. Blir satt i gang i morgen tidlig, da er jeg 37+1 Så nå har jeg litt blod i utfloden og er fornøyd med det- Føler at jeg er igang på en måte=) Har vært så bekymra , og har styra så fælt at jeg nesten har glømt bort at jeg skal igjennom en fødsel og nå da . hehe=) Men så lenge utfallet er en frisk og levende baby tåler jeg all smerte her i verden <3
Rapunzella Skrevet 20. mai 2009 #9 Skrevet 20. mai 2009 Godt å lese at du er "i gang"! Forstår veldig godt at du har et følelsesmessig kaos i deg etter å ha opplevd å miste barnet ditt til termin -det må være det verste en kan oppleve! Men flott å lese at du da får den oppfølgingen i forhold til forestående fødsel - de vil nok stå på ekstra for at absolutt alt skal gå så fint som mulig :-) Masse, masse lykke til med fødselen og den forestående barseltiden!!
*emeline* Skrevet 20. mai 2009 #10 Skrevet 20. mai 2009 Ønsker deg masse lykke til med fødsel og tiden etterpå. Var godt å lese at de forstod deg og tar deg på alvor. Godt det finnes forståelsesfulle leger i helsevesenet også )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå