Gå til innhold

Har permisjon fra utdanningen, og har noen spm om fødselsstipend???

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her med min store mage, og har bare 2 uker igjen til termin(2.juni). Jeg vet at jeg har rett på fødselsstipend fra lånekassa, da jeg har godt nesten 2 semester på høgskole før jeg tok permisjon. Og jeg har funnet ut at jeg må søke på stipende ETTER babyen er født(hull i hode spør du meg..). De spørsmålene jeg da sitter igjen med er;

Hvor lang er behandlingstiden fra man søker og til pengene kommer inn? Får man utbetalt pengene i sommermånedene(juni, juli, august)?

Vi trenger sårt penger i sommer....kjenner jeg blir veldig bekymra:-/

Håper det er noen som kan svare meg!=)

Fortsetter under...

Sikker på at du må søke etter fødsel? Jeg mener jeg gjorde det før, men mulig jeg husker feil...

Uansett så gikk det veldig fort, min er født i slutten av mai, og fikk fra juni av. Ikke så mange søknader på den tiden, "rushet" kommer jo i juli/august i forbindelse med studiestart.

Og du får vel engangsstønad også, kan jo evt. spare litt av den hvis det er mulig, så du har en sikkerhet hvis det tar tid med lånekassen?

Lykke til! :)

• 3 uker senere...

jeg har egentlig ikke svar på spørsmålet ditt men...

jeg fikk fødte i begynnelsen av mai og har nettopp fått sendt inn fødselstipend søknaden (stemmer at denne skal sendes etter at barnet blir født).

grunnen til at det tar litt tid er at man må legge ved kopi av fødselsattest noe som tar litt tid å få!

først kommer navnevalgskjema i posten etter ca tre uker og så må dette sendes inn, for å så få fødselsattest tilbake som må sendes til lånekassen.. så ting tar tid. ville nok ikke satset på pnger i sommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...