Gå til innhold

Er det normalt å ikke ta med ting som shampo, balsam og dusjsåpe når en drar på overnattingsbesøk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt som er familien mitt sitt, kan også gjester låne. Det er DET jeg legger i begrepet "føl deg som hjemme": Det inkuderer da mat og drikke når de er sultne/tørste, sengetøy og håndklær, dusjsåpe, sjampo, balsam, toalettpapir+++

Dersom de ønsker å låne mine "private" ting, som sminke, parfyme, fuktighetskremer eller hårprodukter, kan de gjerne spørre, men de får selvfølgelig låne! Skal bare mangle!

Jeg tar heller ikke med meg slike ting på besøk hos mine venner, og ingen a mine venner tar med slikt til meg. Vi deler på det vi har.

Det vi derimot gjør, er at vi biddrar ved å være med å spleise på maten/handle inn litt. Det blir gjerne mye dyr mat når man har besøk, og da synes jeg det er fint om man deler litt på. På den måten blir det ikke en så stor utgift å ha besøk, og jeg føler meg mer "hjemme" når er ER på besøk. Dessuten hjelper jeg til med å rydde/vaske, og det gjør mine venner til meg også. Når ungene er lagt samarbeider vi om å rydde opp dagens kaos, og vi deler på oppvasken.

Synes forsåvidt det er mer frekt å komme på besøk i en uke, og hverken hjelpe til med husarbeid, matlaging eller handling, men derimot SPØRRE om å få låne shampoo.

Men forstår jo nå at vi er ganske unike. Iom at andre folk reagerer på at noen låner shampoo... Hmm...

Fatter ikke hvordan dere orker å ha det så "høytidelig" når dere har besøk! Hva om de tar seg en kopp te eller et knekkebrød uten å spørre, da? Er det også frekt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før jeg leste denne tråden var jeg ikke klar over problemstillinga ei gang. Jeg tar alltid med egen såpe og shampo, og trodde alle gjorde det samme. Jeg tror jeg ser på dusjsåpe og shampo som en "personlig gjenstand", akkurat som tannkremtuba.

Når det er sagt, må selvsagt de som har glemt sin shampo få låne, men hvis jeg visste at besøket aldri tok med seg, ville jeg nok kjøpt inn et gjestesett av hygieniske artikler.

Besøk som bruker balsam, hadde forresten lett forgjeves etter dette i vårt hus. Noen ganger er det tomt for shampo også, og jeg har som sagt ikke tenkt på at jeg må forsyne gjester med dette.

Håndklær og sengetøy stiller vi selvsagt opp med.

Skrevet

Dere som synes det er så mye å drasse på for en natt osv. Har dere ikke oppdaget at det finnes miniatyrutgaver av det aller meste? Jeg har miniatyrutgaver av den frisørshampoen og balsamen jeg bruker fast i toalettvesken. Der har jeg også liten utgave av intimsåpe, små tannkremtuber (selges f eks på apoteket), liten hårbørste osv. osv.

Det selges jo også små, tomgods man kan kjøpe til å fylle på med favorittproduktene. Da tar det ikke plass i det hele tatt, og kan bare ligge fast i toalettmappen.

Ikke fortell meg at det er bare jeg som har oppdaget dette?

Skrevet

Her må folk bare låne av hjertens lyst, om det er frisørshampo eller ei, kunne ikke brydd meg mindre...

Skrevet

Tar ikke med meg shampoo og balsam når jeg reiser hjem til Tr.lag - eneste og enkleste grunnen til det er at jeg kjøper der.

Og når jeg drar hjem, står den igjen hos foreldrene mine, og den er like full som forrige gang ;) Har vært hjemme 3ganger siden jeg kjøpte

Samme med tannbørste og tannkrem faktisk - jeg er hjemme i Tr.lag såpass ofte og jeg glemmer alltid å ta det med uansett.. Så den løsningen er den beste:)

Hos andre derimot som ikke er i min familie tar jeg med, men om jeg har glemt det, så spør jeg om jeg kan låne. Jeg tar ikke uten å spørre...

Skrevet

Men legger til at jeg tar med meg mine egne ting når jeg selv skal på besøk.

Skrevet

Forstår hva du mener Frokostquiz!!! Jeg tar alltid med meg sjampoo/ balsam og dusjsåpe når jeg reiser på overnatting til folk, tar det ikke som noen selvfølge at jeg skal bruke opp deres dusjsaker. Jeg bruker også å bidra med mat/ drikke osv. Men, jeg kan godt låne bort vaskemidler til mine venner/ slekt når de kommer på besøk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...