Gå til innhold

Er det normalt å ikke ta med ting som shampo, balsam og dusjsåpe når en drar på overnattingsbesøk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt flere besøk hvor de har hatt merklig små toalettmapper stående på badet.

Er ikke vanskeligere enn at de kan bruke hvis de har glemt sitt eget, men det er drit kjedelig å komme i dusjen og merke at shampoen eller balsamen er tom i det jeg skal ta det i håret. For det har skjedd ja, det er da jeg reagerte på det første gang. Nå blir det spennende imorgen, for jeg tror flaskene som inneholdt nok til en runde til er tomme igjen.

Slike ting ser jeg på som en selvfølge at jeg tar med selv når jeg reiser bort og lurer på om jeg skal fjerne det fra dusjen neste gang vi får besøk av de personene det gjelder. Bare sånn for å teste.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe jo jeg mener det er vanlig, og ren høflighet, med mindre det er snakket om el avtalt noe annet... kaaanskje under tvil med unntak av hjemme hos mamma og pappa.... ellers så tar man med seg ja. God i de med å fjerne det fra dusjen neste gang, kan hende besøket ditt blir litt lange i maska... :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Kjøper alltid ekstra når jeg vet vi får besøk, jeg. Svigermor spør alltid på forhånd hva slags shampo vi vil ha.... :o)

Skrevet

Eh... Hæ??? Kan ikke se problemet jeg da. Folk bruker jo ikke såååå mye såpe på en dusj da og hvis det er nesten tomt så burde du vel ha ekstra i skapet, eller pleier du å vente til etter det er tomt med å kjøpe nytt?

Jeg tar ikke med meg shampoo hvis ikke både jeg og sambo reiser. Da lar jeg det stå igjen til han. Har faktisk ikke tenktpå at det skal være frekt å låne litt shampoo.Snakk om å¨være gjerrig!!

Skrevet

Jeg har ikke plass til store shampo- og såpeflasker i min toalettmappe, så jeg har småflasker oppi den når jeg reiser bort, for jeg tåler ikke allverdens av såpeprodukter. Har du vært oppi toalettmappene til gjestene dine for å forsikre deg om at de ikke gjør som meg? Bortsett fra det, når noen overnatter hos meg så er det gjerne familie eller gode venner, så jeg ville ikke tenkt meg om engang om de trengte shampo og såpe. Det hadde de selvfølgelig fått ta det de trengte av, og jeg hadde ikke stusset på det.

Skrevet

Nå er det ikke så mange jeg overnatter hos da, bare nærmeste familie, og det samme tilbake, er stort sett bare søsken med familie som overnatter hos meg.

Vi pleier bruke av hverandres såper vi, er da ikke nødvendig å dra med seg sånne store flasker på besøk til søsteren sin... Går opp i opp med utgifter det, siden vi stadig besøker hverandre.

Skrevet

Noen ganger er jeg treg til å kjøpe, og gjør det sjeldent før flaske "promper", da vet jeg at det er en gang igjen.

Dessutten er det ikke alltid de som er på besøk bare er der en natt.

Men igrunn så synes jeg kosmetikk er noe man tar med seg rett og slett.

Skrevet

Hmmm, jeg har alltid drasset med meg, trodde det var en selvfølge.

Men det skal sies at der vi overnatter har vi eget bad og må stå for alt selv. Til og med vaskekraften for å vaske bort møkka etter de som har brukt det før oss.

Nei jeg har ikke sett etter småflasker, der går grensa. Det jeg har reagert på det som har blitt tomt....

Ja ja, får begynne å kjøpe en ekstra til gjester i framtiden da.

Skrevet

Jeg vet sånt ofte glemmes, så jeg legger fram både håndklær og shampoo/ dusjsåpe-prøver som jeg har hamstret.

Skrevet

Har med det selv og trodde det var vanlig. Om noen glemmer det får de selvfølgelig låne, men da bruker man vel å spørre først. Eller?

Jeg bruker frisørsjampo og det koster jo en del mer enn det som selges i daglivarebutikken.

Du som lar det stå igjen til mannen, har dere samme type hår siden dere kan bruke samme shampoo?

Skrevet

Dusjsåpe tar jeg aldri med, men shampo og balsam pleier jeg å ta med fordi jeg vil helst bruke "mitt" merke akkurat til håret mitt, er litt sensitiv på slike produkter ;-) Antar liksom at det er helt ok å ta en liten dæsj med såpe fra de jeg overnatter hos.

Er forøverig sjeldent jeg oppbevarer shampo og balsam i toalettvesken min da, har de somregel i en pose for seg selv som jeg tar med akkurat når jeg skal dusje.

Skrevet

For min del kommer det litt an på hvem jeg skal besøke. Skal jeg til mamma eller svigerforeldrene mine tar jeg ikke med, men skal jeg besøke venner tar jeg det alltid med meg.

Synes forøvrig det er helt greit om våre besøkende bruker vår shampo, balsam og dusjsåpe...:)

Skrevet

Ja, jeg og mannen har samme type hår så vi bruker samme shampoo. Hehe, for et spørsmål:) Og nei, jeg bryr meg ikke om jeg bruker en annen shampoo en gang eller to hvis jeg er på besøk.

Skrevet

Høh? Er det virkelig ikke vanlig å ta med seg sitt eget? Jeg tar alltid med vårt enten vi skal til venner eller familie og trodde seriøst det var det vanligste. Selvsagt får gjestene våre låne om de trenger det men jeg hadde nok syns det var litt underlig/uhøflig å bare forsyne seg uten å i det minste spørre først...?

Skrevet

Må de spørre om å få låne håndsåpa også eller? Eller ta med seg egen?

Skrevet

Det syns jeg ikke kan sammenliknes, men vi kan jo agree to disagree :o)

Skrevet
:D Synes det var en feiende flott sammenlikning jeg:)
Skrevet

Jeg er svært sjelden på overnatting og har aldri overnattingsgjester, men de få gangene jeg er det så har jeg med eget. Jeg spør om å ta hvis jeg har glemt. Det syns jeg er vanlig høflighet.

Skrevet

Jeg pleier å ta med shampo og dusjsåpe, men tar det ikke som selvfølge at besøket mitt har med. Selvfølgelig skal de få lov til å forsyne seg med shampo og såpe hos meg. Er det rart det er krig i verden, sier jeg bare.

Gjest Mylian blir trebarnsmor..
Skrevet

Huff så gjerrige dere er. Vi har ting stående i dusjen og de kan alle bruke. Tar liksom ikke dusjpenger. Man har jo somregel nok å ta med seg.

Har man ikke "råd" i hjertet sitt til å gi folk dussjåpe så er det noe gærent..

Skrevet

Jeg synes det er litt smålig å telle trykk i dusjsåpa.Når jeg får gjester må de gjerne forsyne seg med det som er og føle seg hjemme.

Det blir jo det samme som med håndsåpe det da...

Skrevet

tar ikke med.. og ingen har tatt med her heller tror jeg..

om jeg har hatt dyre frisør sjampooer, så har jeg faktisk tatt de i skapet =/ og tatt fram vanlige.. ;)

Skrevet

Jeg har alltid med eget, men folk kan gjerne låne her altså, og jeg hos dem, men det er vel vanlig høflighet å spørre først?

Skrevet

Hmm...har aldri sjekka. Har forresten lita toalettveske sjølv, så eg har kanskje blitt mistenkt som shampootyv eg og då.

Eg håper virkelig at folk som kjem på besøk til meg føler seg såpass heime at dei tørr å bruke såpene og shampooene mine, på lik linje med at dei tørr ta smør og melk.

Skrevet

For meg er det helt normalt å ta med alt av toalettsaker når jeg skal på overnatting. Selv på hotell, da jeg liker å bruke "mitt eget". :-)

Dessverre så er det vel sånn at mye av "normal folkeskikk" og vanlig høflighet generelt sett er i ferd med å bli borte. Tror faktisk mange ikke engang tenker tanken på å bruke andres ting kan oppfattes som frekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...