bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 18. mai 2009 #1 Skrevet 18. mai 2009 eller syntes dere det er ekkelt at noen kan ha dødd der?
Handy-ⓜⓐⓜⓜⓐ Skrevet 18. mai 2009 #2 Skrevet 18. mai 2009 Bare ordet "dødsbo" er ekkelt synes jeg :-P Heheh
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 18. mai 2009 ja jeg også.. får litt frysninger på ryggen.. he he
Handy-ⓜⓐⓜⓜⓐ Skrevet 18. mai 2009 #4 Skrevet 18. mai 2009 Men tviler sterkt på at jeg ville kjøpt et dødsbo. Ikke ville jeg kjøpt noe som har tilhørt en død person heller...
It's all about me Skrevet 18. mai 2009 #5 Skrevet 18. mai 2009 Kan ikke skjønne hvorfor dødbo i utgangspunktet er ekkelt. Det betyr at en gammel person har bodd der, det er ikke ensbetydende med at et menneske døde i akkurat den leiligheten/huset. Dessutten kan dødsbo være positivt i den grad at selger ikke selger for å flytt et annet sted og da ikke har like store krav til prisen. Terskelen er lavere der for å gå ned ved rask avgjørelse.
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 18. mai 2009 #6 Skrevet 18. mai 2009 Det plager meg ikke, man kan få boet billigere, eieren trenger ikke ha dødd i boligen og dessuten vet man aldri hva som har skjedd i boet man kjøper uansett.
Mrs. Bouquet Skrevet 18. mai 2009 #7 Skrevet 18. mai 2009 Ser ikke noe problem med det. Er nok mange leiligheter/boliger rundt omkring som har tilhørt en død person. Men problemet med dødsbo er jo at det ofte har bodd gamle mennesker der i mange år som ikke har gjort særlig vedlikhold eller oppussing så det trengs ofte mye arbeid å sette det i stand.
It's all about me Skrevet 18. mai 2009 #8 Skrevet 18. mai 2009 Eller omvendt. Jeg har et dødsbo ute nå som er som nytt nettopp fordi en gammel har bodd der og påført minimal slitasje.
TheGuy Skrevet 18. mai 2009 #9 Skrevet 18. mai 2009 Hvis man ikke kjøper relativt ny bolig, er det ganske sannsynlig at noen har dødd som har eid boligen. Jeg ser ikke problemet.
prekæs Skrevet 18. mai 2009 #10 Skrevet 18. mai 2009 Uproblematisk, men uaktuelt. Tipper opptil flere har dødd i huset mitt, og at jeg eier haugevis av gjenstander fra ett opprinnelig dødsbo.
Leeloo76 Skrevet 18. mai 2009 #11 Skrevet 18. mai 2009 Jeg se ikke helt problemet? Stort sett dreier det seg om boliger der eier har vært lenge på enter aldershjem eller sykehus, ikke så veldig mange som dør hjemme lenger (og uansett er det vel ikke noe farlig med det). Jeg kjøpte et dødsbo før jul, kombinert med finanskrisen gjorde jeg et bra kjøp. Det må gjøres noen oppgraderinger, men jeg ville ha ett oppussingsobjekt, så det gjør ikke noe. Leiligheten er fra 50-tallet og har hatt samme eier hele tiden, men pga. problemer med å få solgt hadde hun som arvet fått pusset opp en del så det ikke måtte gjøres masse med en gang. Eneste minus er at egenerklæringen blir ufullstendig hvis arvingene ikke helt vet standarden på objektet, men på leiligheter tror jeg ikke det er store problemet, mye gjøres uansett via boligbyggelaget.
Pappas fultreffer :) Skrevet 18. mai 2009 #12 Skrevet 18. mai 2009 Jeg hadde ikke hatt noen problemer med det.
Mammaen til 2007jenta Skrevet 18. mai 2009 #13 Skrevet 18. mai 2009 ser ikke problemet? For alt du vet han den personen du kjøpte av, ha kjøpt det som et dødsbo...
mai mammaen til to Skrevet 18. mai 2009 #14 Skrevet 18. mai 2009 ingen probmel. vi har kjøpt det.. ihuset er jo vasket.. og vi pusset det helt opp etterpå så syns ikke det er ekkelt. tror ikke han døde her i huset heller
camilla^ Skrevet 18. mai 2009 #15 Skrevet 18. mai 2009 Ser ikke noe ekkelt med det. Selv bodde jeg i en leilighet der en gammel dame døde. Alle hennes møbler var der, det var noe personlig og koselig i det. Damen døde naturlig, meg og en veninne som kjente barnebarnets kjæreste fikk leie denne leiligheten ett år. For de skulle pusse opp og bo der selv etter det året. Selv tømte jeg ett hus etter mine bedteforeldre etter påsken.Fant da ut at jeg syns faktisk slike ting er litt hyggelige. Masse gamle minner, masse som jeg ikke viste om dem, og jeg så enda en gang at de hadde levd ett fantastisk liv. Selv min mann som ikke kjente de så godt syns dette var hyggelig. Vi fant da ett dikt som var lurt vekk ett sted, han var helt fasinert. Så ett dødsbo er ikek noe jeg syns er ekkelt. Men er det selvmord eller andre groteske ting, så er det en annen sak. Gamle mennesker har jeg ikke noe problemer med.
Mammaen til 2007jenta Skrevet 18. mai 2009 #17 Skrevet 18. mai 2009 Jeg har ryddet ut dødsbo etter både pappa og besteforeldrene mine. Jeg bor i huset pappa døde i. Synes ikke det gjøre noe, tenker aldir på det hellre.
mamarama og lille banan Skrevet 18. mai 2009 #18 Skrevet 18. mai 2009 jeg ser ikke problemet i det hele tatt. vi bor i dødsboet til min samboers besteforeldre. ingen av dem døde i leiligheten. vi har pusset den opp og gjort den til vår egen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå