Frkhaugen Skrevet 17. mai 2009 #1 Del Skrevet 17. mai 2009 Hei Jeg var på UL 4.april i år, og det gikk ikke så bra. Fosteret hadde store misdannelser, og brokk. Så det var dessverre ikke levedyktig. Fødselen ble satt i gang 6. april. Det var grusomt. Var 20 uker på vei. Legene sa vi skulle vente en måneds tid med å prøve igjen. Nå har vi ventet så lenge, og jeg er i skrivende stund nettopp ferdig med første mens. Har veldig lyst til å bli gravid igjen så fort som mulig, men folk sier det til meg hele tiden at jeg ikke blir gravid hvis jeg tenker på det hele tiden, men det er ikke lett å ikke tenke på det. Noen som skjønner hva jeg snakker om? Har det invirkning hvis man tenker på å bli gravid hele tiden, eller er dette bare en myte? Når man får EL, hvor mange dager er det da man er fruktbare, og er det noen som har noen tips til hvordan man kan bli fort gravide igjen? Når kan man begynne å kjenne symptomer til graviditet? Huff, mange spm men.. hehe. tusen takk. Hilsen en som håper på at ikke det tar lang tid å bli gravid igjen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140118257-mange-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Gjest Skrevet 18. mai 2009 #2 Del Skrevet 18. mai 2009 Gir deg en stor klem jeg.. Vet hvor forferdelig det er å miste!! Alle sa det samme til meg også etter at jeg mistet - ikke tenk på det så blir du gravid igjen med en gang. Det er lettere sagt enn gjort. Det eneste tankene mine dreide seg om etter å ha mistet var jo hvordan jeg kjappest mulig kunne bli gravid igjen. Personlig tror jeg at dersom fokuset blir for stort på å bli gravid igjen så kan kroppen bli stresset av det - men dersom dette minsker sjansene for å bli gravid tør jeg virkelig ikke svare på. Egget lever vel bare i ca 24 timer så det er i denne tidsrammen at man må ha en sædcelle som befrukter egget. Siden sædcellene kan leve i rundt en 3-4 dager (tror jeg) så vil det lønne seg å ha sex dagene rundt EL. For meg klaffet det å ha sex på morgenen på selve EL dagen. Jeg brukte el-tester (clearblue fertilitetsmonitor) så visste jo akkurat når jeg hadde EL og da var det jo lett å treffe riktig dag. Det tok 3 mnd med prøving før neste spire satt så selv om jeg visste når EL var så var det ingen garanti for at jeg ble gravid. Tror det er individuelt når man begynner å kjenne symtomer på graviditeten. Jeg hadde ingen symptomer til å begynne med (annet enn manglende mens). Det var vel ikke før rundt uke 8-9 at jeg ble bittelitt kvalm og fikk ømme bryster. Etter det har jeg egentlig hatt veldig lite symptomer. Holder fingrene krysset for at du blir gravid igjen snart Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140118257-mange-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-140121901
Elise80 Skrevet 23. mai 2009 #3 Del Skrevet 23. mai 2009 Hei Frkhaugen! Huff, det var trist å lese historien din. Jeg håper at dere har venner og familie rundt dere som støtter dere i denne vanskelige tiden. Jeg fikk en dødfødt gutt den 5.april. (Han døde 10 dager før termindatoen). Vi var helt knust, Alt var klart til den lille gutten vår skulle komme, og vi gledet oss så Så jeg skjønner hvilket mareritt du har vært gjennom. Vi var så klare for å bli foreldre og etter at gutten vår var født,så bestemte vi oss for å prøve igjen så fort som mulig- og nå er vi igang igjen;) Jeg skulle så inderlig ønske at jeg ble gravid så fort som mulig, og tenker på det flere ganger om dagen. Det er jo komplett umulig å ikke tenke på det! Jeg tror nok at det viktige er at man ikke stresser med det. Det skjer når det skjer, og det er lite vi kan gjøre for å påvirke det. Sist jeg var gravid fikk jeg symptomer med kvalme og vondt i brystene etter 2-3 uker, men jeg tror at det er veldig individuelt. Jeg håper at du blir fort gravid Prøv å ikke stresse, jeg vet at det er vanskelig, men vi må bare prøve;) Lykke til. Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140118257-mange-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-140149636
Cmoi Skrevet 23. mai 2009 #4 Del Skrevet 23. mai 2009 Vil gi deg en klem i sorgen, vet du har det ufattelig vondt. Vi mistet vår prins 4 timer etter fødsel i uke 29+6, måtte tas med KS pga infeksjon 3 april 2009. Hadde strevd i 3 år før vi endelig testet positivt. Vi hadde tengt på 2 tette, så vi er fast bestemt på å prøve igjen nå. Prøver ikke å tenke på det, det sies at det forsinker alt hvis man blir for opphengt i prøvingen. Vi sier til oss selv at vi tar det som det kommer og håper det hjelper på psyken. Prøv å kose dere sammen og ikke tenk for mye prøving, ha regelmessig sex, annenhver dag fra 14 dager etter første mens dag, da er du sikker å treffe EL. Husk også at det ikke er 100% sikkert at man blir gravid ved EL, så gi det gjerne noen mnd. Ønsker dere lykke til:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140118257-mange-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-140149918
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå