Gå til innhold

Hvordan går det med ammingen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nu var det sikkert mange som reagerte.

Men tanken var...

Happyfreak skrev i et innlegg har at alle spurte hvordan det gikk med ammingen. Så tenkte jeg. Hva om vi flaskemødre prøver å snu dette litt og begynne å spørre nybakte mødre om babyen spiser godt/nok i stede for å spørre om de har nok morsmelk.

Trur jo ikke folk mener det vondt, men det er en vane. Og når folk spør sånn, er det jo den nybakte moren uten nok morsmelk som sitter igjen og føler seg utilstrekkelig.

For det er jo om babyen får i seg nok mat som er viktig og ikke hva slags mat... Enig?

Til lykke med dagen forresten:)

Nu skal vann til termosen kokes og finværet skal nytes i bunad, noe jeg ikke ville brukt i år hvis jeg ammet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, ja jeg må innrømme at jeg var spent da jeg åpnet innelgget :)

Jeg merker at jeg har veldig lyst å spørre nybakte mødre hvordan det går med ammingen. Jeg tenker jo mye på dette med amming...

Men jeg behersker meg og spør ikke om "matsituasjonen" til den lille i det hele tatt. Jeg spør heller om andre ting man lurer på: søvn, hvem han/hun ligner på osv :)

Har kost meg i finværet idag, men uten bunad. :)

Den har visst krympet noe det siste året...

Skrevet

He he.. ja det kan du si...terminologien sitter fast i folket- det er liksom fraser som automatisk kommer..

Som når poden skriker: "han vil nok ha pupp tenker jeg"

Når han sover : "han drømmer nok om pupp han der"

Hvis han er "tykk" : får nok pupp av mor han ja!

"Tynn" baby: har du ikke nok melk til han?

hvis vi skal på tur : ja, han har jo maten med seg overalt han, lettvindt ja!"

Dame holder baby som begynner å skrike: Nå må du nok til mor kjære deg, her har jeg ikke noe melk, har vært tørt her i 9 år.."

osv. osv...vel..vi får litt av en jobb skal vi snu dette... men vi kan jo jobbe jevnt og trutt med saken- og samtidig forsøke å ikke la det gå inn på oss- ingen grunn til å føle seg utilstrekkelig!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...