Gå til innhold

Hvor sikker er tidlig ultralyd?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg driver å søker meg rar her på nettet i forhold til terminberegnelse. Når er det mest riktig å ta ul i forhold til terminberegnelse?? På sykehusene sier de mellom 16-19 ?? men jeg var på ul der i uke 21 som viste en helt annen termindato en de jeg har fått på private ul før.. Var på privat ul i uke 6,8, og 12.. og alle de sa samme termindato... hvis den datoen jeg fikk i uke 21 stemte ville de sett en liten baby i uke 6, men da så de bare et lite frø... så klarer ikke få dette til å stemme..... Noen her som har tatt privat ul ???

Fortsetter under...

Jeg var på tidlig UL for å bestemme termin, og den ville ikke jormødrene rikke på ved ordinær UL. Den første tiden utvikler embryoene seg veldig likt, så tidlig ultralyd skal være et ganske sikkert parameter når det gjelder terminbestemmelse. Dog er det jo lite, så litt trening må den som utfører det ha. Det er nemlig lett å bomme ørlite grann når en måler.

I følge Haukeland u sykehus står det at det er mest sikkert å ta ul før uke 12 , da vokser fosterne likt, og man får dermed en mere sikrere ul en det man får senere i svangerskapet . Selv om flere sykehus ikke velger å ha ul før uke 18 -21 , så tror jeg dette dreier seg om økonomi.. helsesektoren og dems tankegang rundt dette.

Hva mener du anonym med at fosterne vokser i rykk å napp?? man kan avikle fra noen dager i tidlig ul, men ikke mer. Ettersom det er s vært stor forskjell på fosterne så tilig, er dette lett synelig. Men self det er viktig at en profesjonell gjør dette =)) Hvor mye tok de feil på deg jente baby-august?? og hvor gjore du det ??

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...