Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Siklerotte

Synes skrivemåten er totalt unødvendig, jeg kjenner mange som heter Fanny, og ikke en eneste skriver det på den måten.

Kjenner en jente som heter omtrent det samme, bare en bokstav som skiller - og har forsåvidt alltid likt navnet hennes, så synes det er fint.

Annonse

Annonse

Men jeg kjenner mange Jenny, og noen ganger hører jeg folk si noe som tilnærmet høres ut som -y, uten at det er tydelig Y. Men sånn indirekte y. Vanskelig å forklare =p Men ja, Fanny er jo garantert mest brukt uansett. Synes bare Fannie ser litt mer "seriøst" ut. Nå er jo jeg rar, og, da =p

Vi har en Fanny, vi, og de aller fleste sier f-A-n-n-I. Ikke akkurat noe problem, så ikke tenk på det ;o)

Et par stk har sågar sagt "Fænnyy", men da sier jeg bare "Du, vi sier Fanni vi". Og da unnskylder de seg og sier "oi!..ja, selvfølgelig, sorry.."

Gjest Siklerotte

Jeg kan sikkert si det selv noen ganger når jeg tenker meg om - men det er bare fordi det blir sånn, stort sett sier jeg Fanni (det gjør alle andre òg...) Synes ikke Fannie ser noe fint ut - eneste gangen jeg har møtt en som skriver det slik var en fransk jente, og jeg synes fortsatt ikke det er fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...