Girlygirl83 Skrevet 16. mai 2009 #1 Skrevet 16. mai 2009 Babyen min har fått en litt dum uvane. Hun må bysses i søvn på dagtid for å sove. Helst inne på soverommet, i mørke. Legger jeg henne rett ned i sengen og går ut så begynner hun bare å kravle rundt, kaste smokken i golvet, styrer på.... helt til hun begynner å rope/hyle. Så går jeg inn igjen da... og busser henne..helt til hun sovner. Vet det er en dårlig vane... Da hun var mindre sovnet hun med en gang jeg la henne ned i vogn eller seng. Ingen problem. Nå tar det til og med tid før hun sovner i vognen. Hvis jeg skal få henne til å sove der så må jeg vugge og vugge og kjøre rundt lenge lenge før hun sovner. Blir gal. Noen tips?
Girlygirl83 Skrevet 16. mai 2009 Forfatter #2 Skrevet 16. mai 2009 Hun er forressten 6 mnd. Sover ca 3 lurer på dagtid.
Høna08 Skrevet 16. mai 2009 #3 Skrevet 16. mai 2009 Her trilles det i søvn. Poden er snart syv måneder. Mange som mener at man selv gir barna uvaner, men her har han aldri sovnet av seg selv på dagtid. Da han var mindre gikk det an å bysse/amme i søvn, men nå er det kun trilling som funker. Har prøvd å lære han til å finne søvnen selv med opp/ned-metoden men kom ingen vei og etter en uke med det så ga jeg opp. Nå har jeg bare akseptert at han må trilles i søvn. Kan heldigvis stoppe vogna med engang han sovner og så må jeg kanskje ut å trille/rugge litt mer etter en halvtimes tid for at han skal sove lengre. Tar som regel litt tid før han sovner i vogna også, men nå er det jo vår og fint så mye bedre nå enn i vinter :-) På kvelden derimot legger jeg han våken i senga og så sovner han av seg selv, Forstå det den som kan....
Mamma til 2 gutter(01 og 08)<3 Skrevet 16. mai 2009 #4 Skrevet 16. mai 2009 Gutten min er 6 mnd og han sovner i fanget med smokk og koseklut. Etterpå legges han over i vogna. Gjør det samme på kvelden også. Han sovner fort så det går greit å gjøre det sånn(i allefall ei stund til )
Gjest Skrevet 16. mai 2009 #5 Skrevet 16. mai 2009 hun av min må sutre i fra seg.. ofte så må jeg holde ho i hånden å vugge den frem og tilbake.. men om jeg "forstyrrer" henne når hun sutrer så våkner hun litt på en måte. så da griner hun enda mer. her sovner hun også veldig greit om kvelden. men ikke om dagen. så jeg lurer på om det kan være at lurene ikke er på faste tider. at hun ikke helt forstår hvorfor hun blir lagt i vogna alltid.. men når hun blir lagt i vugga så vet hun jo at hun skal sove. for det skjer på samme tid hver kveld (var mye grining i begynnelsen der også) nå tenkte jeg å notere ned en timeplan for dagen. når lurene skal være. så om hun ikke sovner på de tidene i starten så skal jeg bare fortsette å gjøre det samme hver dag. legge ho i vogna å ikke ta henne opp før det har gått en fast tid.. om jeg repeterer dette hver dag så må det jo gi en effekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå