Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Min lille frøken er en uke og jeg har noen helt vanvittige utdrivningssmerter. Andre som har erfaring med dette? På ammehjelpen står det at det går over etter 6-12 uker. Trenger å høre litt erfaringer på at de avtar etterhvert for å holde motet oppe. Det er også ganske vondt når brystene fylles opp. Har masse melk og melkespreng.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

åh, det er vondt! hadde vasospasmer med nr1 - trodde ikke jeg skulle holde ut. prøvde teer, ull, massasje, varmepakning osv - men ved 10-12 uker gav deg seg plutselig - så ammet i 16mnd!

Skrevet

Jepp, kjenner til det. Tåresprettende utdrivingssmerter! Det aller værste ga seg fort, i løpet av en uke eller tre - sammen med brystsprengen og overproduksjonen (hadde fremdeles mye melk, men ikke slike vanvittige mengder). Tips: Ikke la brystene bli så fulle. Vekk babyen til amming, eller pump ut litt (ikke tøm brystet, bare ta sprengen). For mange er det slik at jo fullere pupp, jo større utdrivingssmerter.

Skrevet

Jeg har slitt med samme problem, tulla mi er nå litt over 3mnd og det har blitt mye bedre, men kjenner det godt når jeg har melkespreng i tillegg. Det sies jo at det skal gradevis bedres med tiden, når kroppen vendes til ammingen og produksjonen:) Bare hold ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...