Gå til innhold

Da kommer jeg inn til dere jeg:)

Calexico

Anbefalte innlegg

Jeg fikk positiv test igår, kjempe glad:) Men litt bekymra...

I februar måtte jeg avslutte svangerskapet da jeg var 3 mnd på vei, pga store misdannelser som blie merket ved ultralyd.. Så selv om det skal bli godt å få god oppfølging, forhåpentligvis!!, gruer jeg meg veldig til første UL.

Men legene sa at dette ikke om til å skje igjen, så jeg får holde motet oppe!!

Nå skal jeg prøve å nyte å være gravid, men mulig jeg kommer inn her hvis jeg blir alt for bekymra:)

Har fått legetime neste uke, men skal jeg ringe sykehuset selv? Overlegen gav meg visittkortet sitt i vinter og sa jeg skulle ringe når jeg ble gravid igjen.

Fortsetter under...

Gratulerer såååå masse og velkommen inn til oss! :) Ta plass i sofaen ;)

Ring til overlegen du, så får du oppfølgingen du trenger :) Og når panikken stiger og du trenger å snakke med noen,så bruk oss her inne for alt vi er verdt :) Veldig trist å høre at du måtte og hvorfor du måtte avbryte forrige gang. Men ja, heldigvis skjer ikke slik uflaks to ganger på rad....

*Klappe på*

Hei, og velkommen . Jeg har vanket litt her inne, men det er først den siste uken at jeg virkelig hører hjemme her, er 5+2 i dag.

Det høres ut som vi har mange like erfaringer. Jeg måtte også avbryte forrige svangerskap i uke 13 på grunn av store misdannelser, så store at legen regnet med at den lille ville dø uansett. Etter morkakeprøve ble det konstatert trisomi 21. Det var i november, og jeg har altså blitt gravid igjen nå.

Jeg fikk også beskjed om å ta kontakt med legen med en gang jeg ble gravid igjen. (Hvilket sykehus er du på, evt. hvilken lege?) Jeg mailet her forleden. Blir tilbudt tidlig morkakeprøve siden det var kromosomfeil sist, de begynner å forberede den allerede i uke 9 eller 10. Eventuelt kan jeg ta duotest eller fostervannsprøve, men det gjøres jo seinere.

Vet ikke hva som feilte din lille, men ta snarest kontakt og hør hva de vil tilby deg. Jeg kommer til å ta en tidlig ultralyd i uke 7 eller 8 privat, får visst ikke det på sykehuset.

Jeg jobber som vanlig, ser ingen grunn til noe annet. Men har heldigvis ingen jobb med mye stress etc, bestemmer tempoet og dagene mye selv. Du får vurdere det selv, du får sikkert sykemelding hvis du vil. Og jeg kommer også til å be om det hvis jeg begynner å føle for det, gidder ikke å slite meg ut på jobben når dette i magen er så mye viktigere. Håper også at jeg kan kose meg litt etterhvert.

Jeg er 4+5 ifølge terminkalkulatoren, så da er det ikke så lenge mellom oss. Da kan vi jo følge hverandre:)

Jeg tok kontakt med ullevål i går, og har fått time der når jeg er i uke 9. Da for UL og tilbud om prøver senere. Tror ikke jeg kommer til å ta UL noe tidligere, da jeg tok UL i uke 7 og da sa de at alt så strålende ut. Men jeg hadde en skikkelig dårlig følelse og fikk en UL i uke 12 der de så at invollene hadde vokst utenfor magen + altfor mye veske. Husker ikke hva det het, men den lille ville ikke overleve noen fødsel uansett.

Så jeg skal prøve å ha is i magen til uke 9.

Skal til fastlegen neste uke, blir godt å få mye oppfølging denne gangen:)

Hvilket sykehus skal du på?

Det er jo egentlig ikke noe vits med sykemelding nei, da blir det for mye alenetid/bekymringstid.. hehe.

Er student og jobber ved sidna.Snart ferdig med eksamner nå, så det bli godt med ferie. Det eneste som bekymrer meg litt er at jeg jobber på en bolig for funksjonshemmede der det noen ganger kan oppstå situasjoner. Merket i helgen at det var vanskelig å trekke seg unna når noe skjedde. Men det er lite utagering, bare lugg og klyp, så det er jo ikke farlig sånn sett.

Gleder meg til å bli ferdig med de første UL, selv om det er en stund til. Tror det blir lettere å slappe av da, merker jeg fort kan bli litt bekymra.

Bra med denne siden her!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...