Anonym bruker Skrevet 16. mai 2009 #1 Skrevet 16. mai 2009 Siden vi får sommerbaby, så kommer den jo til å bli utsatt for litt sol innimellom. Kan man smøre helt nyfødte med solkrem, eller bør man bare klem dem heldekkende (med luftige klær) og unngå sol fullstendig) UV-stråler får man jo på seg om man sitter ute i skyggen også...
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2009 #2 Skrevet 16. mai 2009 Jeg bruker Babyline sin! det er den eneste datteren min tåler, den har vi brukt fra hun var nyfødt og kmmer også til å bruke den til gutte-gullet som kommer i juli! skal være helt uten parfyme og tilsettningsstoffer. fåes kjøpt på enkelte apotek og i reflex og barnas hus- butikker!
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2009 #3 Skrevet 16. mai 2009 Du skal helst ikke smøre de under 6mnd med solkrem. Men den babyline sin som hun andre her nevner er basert på FYSISK solfilter, som beskytter uten kjemikalisk tilsetning. Den solkremen må smøres litt tykkere enn vanlig, og blir gjerne litt hvit på huden. Men babyen bør likevel være i skyggen i sommer. Jeg fikk baby i mai for 3 år siden, da var det en skikkelig het sommer her på østlandet. Brukte ikke solkrem, babyen lå i vogna da jeg for det meste trillet mens han sov, og vi brukte parasoll så det hele tiden var skygge i vogna. Ellers oppholdt vi oss i skyggen, eller inne. Noen dager kun kledd i bleie:)
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2009 #4 Skrevet 16. mai 2009 Barn under 6 måneder skal ikke ha solkrem da det er fare for utvikling av allergi. Det var beskjeden jeg fikk fra barnelegen da jeg skulle dra fra føden.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2009 #5 Skrevet 16. mai 2009 En nyfødt baby skal ikke være i kontakt med sol i det hele tatt!!!Dekk med klær og parasoll.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2009 #6 Skrevet 16. mai 2009 Det er kjemikalier i solkrem som trekker inn i kroppen gjennom huden. Vi tåler det greit, men spedbarn skal helst unngå å utsettes for dette, de små trives uansett best i skyggen, det er svalest..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå