Gjest Mylian blir trebarnsmor.. Skrevet 16. mai 2009 #1 Skrevet 16. mai 2009 denne gangen skal jeg amme :-) Men hvordan er det lettest og mest tidsbesparende å dobbeltamme?
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 22. mai 2009 #2 Skrevet 22. mai 2009 Får du tvillinger? Jeg vil i så fall anbefale deg å ta en tur inn på ammehjelpens nettsider, og søke opp ammehjelpere. Det finnes ammehjelpere med spesialfelt tvillingamming. Er det et storesøsken og et nyfødt barn du tenker på, så kan du søke opp tandemammere.
Gjest Mylian blir trebarnsmor.. Skrevet 23. mai 2009 #3 Skrevet 23. mai 2009 Ja det får e:-) Jegh ar vært på ammehjelpen sine sider men ble like lite opplyst denne gangen som sist jeg tok kontakt med ammehjelpen med eldstejenta.. Derfor vil jeg gjerne høre fra folk som HAR dobbeltammet bl.a :-)
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 23. mai 2009 #4 Skrevet 23. mai 2009 Jeg har ammet to søsken på en gang, men det er nok litt forskjellig å amme tvillinger. Sånn umiddelbart tenker jeg at det er kjekt å kunne amme begge samtidig, men uten å stresse med å få det til. En nyfødt er myyye vanskeligere å legge til enn en litt større baby, så det vil jo gå seg til etter hvert. Amming av ett barn tar mye tid, amming av to tar mye mer tid. Det er nok kjekt å ha unntalstilstand de første ukene. La de få mat når de er sultne, selv om det er litt ulik tid - man kan jo se på det som litt eksklusiv tid med bare en og en? De fleste barn blir langt mer effektive til å spise i løpet av et par måneder - så selv om det er intenst i starten er det nok gode muligheter for at det går seg til helt av seg selv uten å endre aktivt på noe. Her er en liste over spesielle ammeproblemer. Jeg vet at den nederste av de to som er aktuelle er meget kompetent (sikkert den øverste også, men vet ikke hvem det er). Ring og hør med henne. http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=12&show=7&sel=5
Gjest Mylian blir trebarnsmor.. Skrevet 31. mai 2009 #5 Skrevet 31. mai 2009 Ja, det eneste jeg får høre er at dobbeltamming sparer såååå mye tid..hehe.. Jeg vet jo ikke i hvilken uke de kommer og hvor interessert de kommer til å være i det hele tatt til å suge, men håper de kommer rundt uke 37-38 og er sånn ålreit modne og glade for å få mat! Hun øverste har tvillinger selv? Det jeg likte så godt med eldstejenta mi, var at hun hadde rutiner fra første stund. Når jeg prater med andre tvillingmødre er det første de sier "rutiner, rutiner, rutiner" - at barna skal ha mat samtidig osv for ellers blir man helt utslitt..
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2009 #6 Skrevet 1. juni 2009 Husk at først må du få til ammingen og så får du terpe rutiner. Skjønner jo godt at du vil få inn rutiner fra start, men du må også huske at det er to forksjellige personligheter som kommer og de kan jo absolutt ha forskjellige meninger og rytme fra starten. Gutten min kom i uke 36 og var puppegutt fra dag en, så ikke nødvendigvis vanskelig med puppen selv om de kommer tidlig. De jeg kjenner med tvillinger har stort sett fått tvillingammingen bra. Mange anbefaler at man får til flaske også så er det lettere å få avlastning
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 1. juni 2009 #7 Skrevet 1. juni 2009 Hva er avlastning? Er det sånn man får når andre har barna? Sånt har ikke vi. Det er ingen her som kan hjelpe oss. Med jenta som er født 35+4 hadde vi rutiner fra dag1 :-)
Solskinnsjenta Skrevet 7. juni 2009 #8 Skrevet 7. juni 2009 Jeg har tvillinger på snart 2. Fikk dessverre aldri til dobbeltamming, fordi jenta mi var ikke sterk nok til å suge. Klarte likevel å rigge meg til i sofaen slik at hun fikk flaske mens broren fikk pupp. Måtte bruke ekstra tid til å pumpe meg slik at jenta kunne få mm på flaske, men alt går. Hadde heldigvis barn som sov godt, så jeg fikk litt tid til å gjøre luksusting som å gå på do o.l. innimellom Hvis du får til dobbeltamming tror jeg nok at det sparer deg tid. Jeg hadde vært veldig glad hvis jeg hadde sluppet pumping og sterilisering av flasker. Det vanskeligste tror jeg er å få lagt barna greit til nr du er alene. Men øvelse gjør mester, regner jeg med
giggsi Skrevet 9. juni 2009 #9 Skrevet 9. juni 2009 De selger tvilling ammeputer. Dette kan være god hjelp til å amme begge på en gang.
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 10. juni 2009 #10 Skrevet 10. juni 2009 Og så tenker jeg at om man ikke får til dobbeltamming med en gang, så går det seg sikkert til etter hvert. Det er jo *litt* mer pes å legge til en nyfødt i forhold til en på tre mnd. for eksempel!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå