Gå til innhold

Oslo - kan man trekke søknaden sin fra hovedopptaket ? og...

Anbefalte innlegg

beholde den lovfestede retten om å få plass ved neste års opptak?

Er så usikker på hva vi skal gjøre.

Vi har enda ikke fått tilbud om plass for vårt 07-barn.

Bor i bydel St.Hanshaugen som er en av bydelene med dårligst dekning.

Vi har mulighet til en privat løsning (dagmamma) som vi snart må bestemme oss for og jeg vet ikke om jeg tør vente på suppleringsopptakene som jeg innbiller meg blir en plass "langt pokker i vold" noe som vil gjøre hverdagskabalen vår helt umulig. Er også redd for å få plass i en "dårlig" barnehage.

Men kjipt å trekke søknaden hvis vi står helt uten rettigheter ved neste års opptak. Vi ønsker oss først og fremst en god barnehageplass.

Å, det er så frustrerende at de ikke har bygget nok plasser i de sentrale bydelene.

Fortsetter under...

hei jeg ville hatt is i magen . ta dagmamman men ville ikke ha trukket søknad da har dere dagmamma og er sikra til høsten og vis dere da etter vært får barnhage plass kan dere bytte til barnehage .

kan bare ønske dere lykke til

hilsen barnehage annsatt

HI: Dere har rett til bhg-plass ved hovedopptaket i 2010, selv om dere trekker dere fra hovedopptaket i 2009. Denne retten gjelder ved hvert hovedopptak for alle barn som er fylt ett år.

Du skriver: "Vi har mulighet til en privat løsning (dagmamma) som vi snart må bestemme oss for". Anonym barnehage ansatt ville "tatt" dagmamma, men ikke trukket søknaden. Hun tenker seg at dere da er "sikra til høsten" og likevel kan bytte til barnehage om dere får en dere vil ha. Denne sikringen ligger i at dagmamma lover å ta imot ditt barn HVIS dere ikke velger barnehage når den tid kommer. Mens dere IKKE lover å bruke henne hvis det dukker opp noe bedre.

(Eventuelt mener kanskje barnehage ansatt at dere skal gjøre en avtale om at dere SKAL bruke denne dagmammaen, men ikke planlegge å holde ord om ikke det passer dere.)

Problemet slik jeg ser det er at dere slett ikke er sikret ved å "ta" dagmammaen hvis et ord ikke er et ord, og kontrakter er til for å brytes.

Da kan jo like gjerne HUN gå fra avtalen hvis HENNES barn plutselig får en gunstig bhg. Eller hvis hun bare har dagbarn, trenger hun vel fler. La oss si at hun innen utgangen av mai gjør avtale med tre-fire familier som alle "tar" henne bare for å "sikre seg", men ikke er til å stole på. Så får noen av de andre gode bhg-tilbud, men ikke du. De andre trekker seg (slik barnehage ansatt anbefaler), og hele opplegget rakner ved at dagmamma ikke kan ha som jobb å passe bare et barn eller to.

Altså barnehage ansatt: Kanskje både dagmamma, HI, og eventuelle andre foreldre tenker på å gjøre en avtale om at alle som underskriver binder seg til faktisk å ha barnet sitt hos denne dagmammaen i ett år. Og at HUN binder seg til faktisk å være dagmamma et helt år.

Og at dette er ærlige/redelige mennesker som forutsetter at en avtale er en avtale og skal holdes. DA duger ikke din løsning med å avtale noe som man ikke planlegger å føle seg bundet av.

axelh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...