Vannmann35 Skrevet 15. mai 2009 #1 Skrevet 15. mai 2009 Står her og skal legge på nytt sengetøy i barnevognen - bare gjøre det klart, men... Fryktelig så vanskelig det var med det tisselakenet da. Kjøpte det på Kid, i str. 70x100, som var det minste de hadde. Det er ikke strikk i det, så må jo brette det rundt madrassen. Oppå der igjen hadde jeg tenkt å ha et vanlig stretchlaken, men synes det blir så klumpete... Hvordan gjør dere dette? Er det kanskje unødvendig med et ekstra laken oppå tisselakenet? Blir ikke tisselakenet litt vel klamt, er jo rene voksduken jo?
*emeline* Skrevet 15. mai 2009 #2 Skrevet 15. mai 2009 Jeg bruker ikke tisselaken i barnevognen. Har aldri gjort det og det har gått fint. Har 3 barn.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 15. mai 2009 #3 Skrevet 15. mai 2009 Tisselaken er helt unødvendig på de minste babyene, det mener nå jeg ihvertfall. Tror vi har hatt lekkasje ut på madrassen to ganger på 7 mnd. Tisselakenet skal heller ikke festes slik at det ligger i hodeenden av madrassen, dette pga kvelningsfare. Klamt er det sikkert også ja. Så mitt tips; dropp tisselakenet, det tror jeg ikke du kommer til å angre på.
Gjest Skrevet 15. mai 2009 #4 Skrevet 15. mai 2009 Aldri brukt tisselaken jeg, har 3 barn. Dvs, brukte det litt akkurat når de ble avvendtmed nattbleie, men ikke som babyer. Synes det blir så klamt og ekkelt med slikt laken.
Vannmann35 Skrevet 16. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 16. mai 2009 Surfet litt på nett og fant følgende løsning: Klippet tisselakenet i to slik at det nå ligger kun rundt nederste del av madrassen - der rumpen vil bli liggende. Nå ligger lakenet stramt g fint, og det blir neppe så klamt. Opplever jeg at det blir svett og klamt, så tar jeg det heller av igjen.
Elefantmama Skrevet 16. mai 2009 #6 Skrevet 16. mai 2009 Klipper til og bruker tisselaken i senga der barnet ligger en del timer sammenhengende, dette for at da KAN det bli lekkasjer. Men i vogn og vugge bruker jeg det ikke for der ligger ikke barnet så lenge at det er sannsynlig at det blir lekkasjer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå