Gå til innhold

Er det flere som blør neseblod oftere nå som de er gravide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i det siste begynnt å blø neseblod. Sånn en gang i uken, men pleide ikke blø før. Er dette normalt, eller kanskje tegn på stress eller lignende? eventuellt farlig?

Skrevet

Dette er ikke uvanlig. Jeg blødde lett neseblod i de tre første mnd, hver gang jeg snøt meg i nesa. Nå er det nesten over.

Skrevet

Jeg blør innimellom, ikke slik at det renner men bare når jeg snyter meg.

Skrevet

Åja! Blør masse! Denne uken har jeg blødd 3 ganger hver dag. Blør aldri til vanlig. Men hender jeg får noen fine uker også hvor det nesten ikke blør.

Jeg har kjøpt meg nesehorn og det hjelper med å få det til å gå over fortere når det først begynner (hos meg renner det).

Kommer nok av at slimhinnene er mer skjøre i tillegg til at vi får så mye mer blod i kroppen.

Gjest eelis+spire
Skrevet

Jeg er 17+6, og blør neseblod minst en gang om dagen. Det har vært sånn siden uke 7 ca. Sinnsykt irriterende!

Skrevet

JA!

En kveld da jeg vasket ansiktet, blødde jeg så det rant. Ellers er det blod når jeg snyter meg, daglig...

Er visstnok helt normalt.

Skrevet

Jeg har aldri blødd neseblod, men det kommer alltid blod på papiret når jeg snyter meg, men aldri sånn at det renner ut av nesa.

Men det er visst ikke uvanlig å blø neseblod når man er gravid, fordi slimhinnene blir "tørrere" enn til vanlig og dermed har man lettere for å blø. Samme med underlivet, ikke uvanlig at det kommer litt friskt blod etter samleie.

Det er nok ikke farlig, annet enn at man om man blør litt for ofte kan man kanskje bli litt blodfattig eller blir jernfattig ;)

Skrevet

jeg har aldri i mitt liv blødd neseblod, ikke engang når jeg har falt på trynet og fått sår oppå nesen... og nå blør jeg hver uke. Jeg trodde det var pga de blodfortynnende jeg tar, men da wer det bare graviditeten da? :-)

Skrevet

kirsty, til deg er det nok en kombinasjon mellom graviditet og blodfortynnende. Jeg ville ha nevnt det for lege, fordi det kan jo være at dosen din burde justeres.

Skrevet

Jeg blør litt hver gang jeg snyter meg, som er flere ganger om dagen. Og av og til blør det så det renner, men ikke så veldig mye.

Skrevet

Helt naturlig! :-)

Graviditeten øker mengden blod i kroppen til mor, noe som gjør at man også blir tettere i nesen, samtdig at svangerskapshormonene gjør slimhinnene skjørere så man har lettere for å blø.

Detr kan være forskjellig fra svangerskap til svangerskap også, så du trenger ikke bli slik neste gang! :-)

Klem! :-)

Skrevet

jeg blødde 3-4 ganger i uken helt til jeg begynte med saltvann nese spray!!! ikke blødd siden da!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...